נקודות זיכוי מס שמגיעות לעולים חדשים

פתיחת עסק בתור עולה חדש - מה חשוב לדעת?

הרצון ליזום, להקים עסק ולהצליח משותף לישראלים רבים, הן וותיקים והן עולים חדשים. הטיפים הבאים פונים במיוחד אליכם, עולים חדשים. כל מה שחשוב לדעת, בשילוב טיפים מועילים במיוחד.

מגיע לכם סיוע מגורמים ממלכתיים

בהקמה של עסק, מאוד מקובל להיעזר באנשי כספים ויועצים. אם את או אתה מתגוררים במרכז, זה טבעי ומתבקש לגשת אל רואה חשבון במרכז שיועל לסייע בפתיחת תיק במס הכנסה, בביטוח לאומי ועוד. מלבד זאת, טוב לדעת שקיימים בנוסף גורמים ממלכתיים שיכולים לסייע לעולים חדשים. למשל, במשרד העליה והקליטה מעניקים סיוע ייחודי לעולים שרוצים לבדוק את הכדאיות בהקמת עסק, אך זה לא הדבר היחיד. יזמים שמוגדרים עולים חדשים (אף כי הם יכולים להיות גם עולים די וותיקים), יכולים להגיש בקשה לקרנות מימון וסיוע ליזמים. מעת לעת נפתחים קורסים בניהול עסקים לעולים, חלקם בשיתוף מרכזי טיפוח יזמות. הלוואות בתנאים מסובסדים יכולות לסייע בהקמת עסקים, בתנאי שלעסק יש הצדקה כלכלית ותוכנית עסקית מגובשת.

אילו הטבות מס לעולים חדשים קיימות?

שיטת הטבות המס בישראל זו דרך להקל על קבוצות אוכלוסייה מסוימות. לצד לדוגמא נקודות מס להורים לילדים קטנים, יש מה שנקרא נקודות זיכוי לעולה חדש. בנוסף, במידה ומקבלים הכנסות מחו”ל, עולה חדש פטור מחובת תשלום מיסוי עליהם לתקופה של לא מעט שנים. שימו לב שבמקרה זה הגדרת “עולה חדש” תקפה למשך כ-10 שנים מרגע העלייה ארצה. עבור בעלי עסקים מחו”ל מדובר בהטבת מס רצינית ומשמעותית ביותר.

מהו עוסק פטור ומהו עוסק מורשה?

ברגע שתרצו להקים עסק בארץ, תצטרכו להגדיר אותו כעוסק פטור או כעוסק מורשה. פתיחת עוסק פתור מתאימה בהקמת עסקים קטנים יחסית, עם הכנסות לא גבוהות במיוחד. לעומת זאת עוסק מורשה זה עסק שנעשה גדול יותר והיקף ההכנסות השנתי גדל. לרוב מקובל להגדיר עסק חדש בתור פטור, אלא אם כן הוא שייך לקבוצה על עסקים שהחוק מחייב להגדיר אותם אחרת. מידע נוסף בנושא הזה יוכל לתת לכם רואה חשבון שישמש לכם יועץ עסקי בתחילת הדרך.

האם צריך מספר ח.פ?

עסקים גדולים במיוחד, שהם מבוססים ולרוב מעסיקים די הרבה עובדים, מתאגדים בתור חברה. נדירים המקרים שבהם עולה חדש חסר ניסיון עסקי יקים חברה בע”מ. אך במידה וזה המצב, יש לעמוד בכללים שונים, להגדיר נושאי תפקידים, לקבוע תקנון של החברה ולהירשם אצל גוף שנקרא רשם החברות. אבל, סביר להניח שבתחילת הדרך העסק יוגדר בתור עוסק מורשה ואז אין צורך בפרוצדורה הזאת. מספר תעודת הזהות שלכם משמש לכם בתור מספר עוסק מורשה כחוק.

מהם מקדמות מס ואיך חוסכים במיסים?

בהקמת עסק, תצטרכו להתנהל בקביעות מול רשות המיסים. לרוב, מטפל בכך רואה חשבון המייצג אתכם ומייעץ על דרכים להפחית את המס כחוק. שימו לב שעצמאים צריכים לשלם מקדמות מס, בהתאם להערכת ההכנסה החזויה. אם תתקשו להעריך את רמת ההכנסה, גם בכך יסייע לכם יועץ עסקי שהוא גם רו”ח מוסמך. בסוף שנה, מס הכנסה יבצע בדיקה על פי שומת מס. סביר להניח שלא תצטרכו למלא טופס תיאום מס ורואה החשבון שלכם יטפל בכך. אם שילמתם יותר מדי כסף באמצעות מקדמות, תקבלו החזר מס. מה שלרוב קורה זה שצריך להוסיף סכום מסוים, בהתאם לגובה הכנסה שנתית ולמדרגות המס החלות עליכם. על כל פנים, על מנת לנצל מקסימום הטבות מס, הקפידו לשמור את כל הקבלות עבור ההוצאות העסקיות שלכם. כל הוצאה שכזאת תאפשר לכם לשלם פחות מס.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content