גדילה מעוסק פטור למורשה

מרוצה מההישגים שלך בתור עוסק פטור ורוצה להתקדם לשלב הבא? המאמר הבא הוא בשבילך!

עצמאים ועסקים קטנים מוגדרים על פי רוב בתור עוסקים פטורים. יותר פשוט לנהל עסק כזה, גם כשאין יותר מדי ניסיון קודם. אבל יזמים שאפתניים מגיעים בשלב כלשהו להבנה שרוצים יותר מזה. אם אתם רוצים להתפתח מבחינה עסקית וכבר הגשמתם את המקסימום בתור עוסקים פטורים, כך תוכלו להתקדם לשלב הבא.

מהו השלב הבא אחרי עוסק פטור?

דבר ראשון, צריך להבין מהו בעצם השלב הבא אחרי עוסק פטור. רואה חשבון לעסקים קטנים מסביר שעל פי רוב, המדרגה הבאה היא להפוך לעוסק מורשה. בעסקים מהסוג הזה, מגיעים בדרך כלל לרווחיות גבוהה יותר. אין מניעה להמשיך להפעיל אפילו חברות של ממש תחת הגדרה של עוסקים מורשים (לרבות העסקת עובדים, על כל המשתמע מכך).

האם זה מסובך לבטל עוסק פטור?

אם אתם קצת חוששים מכך שזה מסובך לבטל את העוסק הפטור, הרשו לנו להסיר דאגה מליבכם. ניתן די בקלות לבצע סגירת תיק עוסק פטור. אנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שהתנהלתם נכון ובאופן חוקי, הגשתם דוחות מסודרים, לא צברתם חובות למס הכנסה ולרשויות אחרות. במידה והניהול שלכם היה תקין וכאמור אתם מרוצים מההישגים ורוצים יותר, דווחו על סגירת התיק הקודם ופתחו תיק מורשה. במידה ותרצו ליווי מקצועי שגם ימשיך אתכם הלאה, היעזרו ברואה חשבון שיטפל בפרוצדורות הנדרשות ויעזור לכם לטפל בכל הדיווחים השוטפים לרשות המיסים.

מה היתרון בלעבור לעוסק מורשה?

עכשיו, יתכן שתרצו לדעת מהו היתרון הגדול בהתקדמות מעוסק פטור למורשה. היתרון הראשון הוא שאין מגבלה על גובה ההכנסות שלכם. לעוסק פטור אין אפשרות בסטטוס הזה להגיע להכנסות שוטפות גבוהות באמת. עצמאי עם הכנסות גבוהות, יהיה מחויב להירשם כמורשה או כחברה. אבל מעבר לזה, יש מה שנקראה הוצאות מוכרות עוסק מורשה. ההוצאות הללו אומרות שני דברים חשובים. ראשית, עבור ההוצאות העסקיות שלכם, מס הכנסה מפחית לכם את חבות המס. שנית, מס ערך מוסף מתקזז אתכם על המע”מ. אמנם אתם מחויבים לגבות מע”מ מלקוחות שלכם, אבל חלק מהמע”מ תקבלו בחזרה. זאת אומרת שרשות המיסים מתחלקת אתכם בהוצאות העסקיות השוטפות שלכם.

זה מסובך כל העיסוק במע"מ?

בתור עוסק פטור, אתה או את לא הייתם צריכים להתעסק עם מע”מ. אמנם בשלב הבא בחיים העסקיים שלכם כן תצטרכו להתעסק עם זה, אבל כאמור זה שווה לכם כסף. אם אתם רוצים לדעת איך מחשבים מע”מ זה מאוד פשוט. לוקחים את המחיר הרגיל של מוצרים שמכרתם או שירות שביצעתם תמורת תשלום. על הסכום הזה (הנטו) מוסיפים אחוז מסוים, שהוא שיעור המע”מ הנוכחי. כיום (2022), שיעור המע”מ עומד על 17 אחוזים על מרבית המוצרים במשק. לכן, נניח שמכרתם עציץ לבית ב-100 שקל כעוסק פטור, מעתה והלאה תמכרו אותו ב-117 ₪. את ה-17 ₪ תצרכו להעביר למע”מ ביחד עם יתר המע”מ שגביתם בחודש מסוים. במקביל, תפחיתו מהסכום הזה את הוצאות המע”מ של רכישות עסקיות.

איך ליהנות בהמשך ממקסימום הטבות המס שלך?

יש עוד דרכים רבות להפוך את המעבר לעוסק מורשה לחלק, נוח ומשתלם. לדוגמא, כדאי להכיר הטבות מס שונות. ואנו לא מדברים על נקודות זיכוי לעובד זר שלא רלוונטיות לרוב העסקים אלא על נקודות זיכוי על פי מצב משפחתי, השכלה וכו’. בנוסף, ניתן לקבל החזר מס עבור שנים קודמות וגם הטבות זיכוי וניכוי בגין הפקדות לפנסיה. במידת הצורך, התייעצו עם רואה חשבון ותפיקו את מיטב התועלת בהטבות המס.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content