ניהול ההכנסות

שיטות עסקיות חדשניות להפיכת אתגרים להזדמנויות

בעלי ובעלות עסקים מתמודדים עם שורה ארוכה של אתגרים ונדרשים למלא בכל יום שלל מטלות. זמן הוא כמובן לא משאב אינסופי ולכן יש לא מעט מקרים שבהם סידור וניהול רישום ההכנסות נדחק אל מחוץ לסדר היום. במיוחד זוהי תופעה רווחת בעסקים קטנים‚ שבהם אין מחלקת הנהלת חשבונות. כשאין סדר בהכנסות והנושא לא מנוהל‚ התוצאה עלולה להיות נזק של ממש – גם לתפעול השוטף של העסק וגם מול רשות המיסים. כאן בעמוד תמצאו טיפים פרקטיים שיעזרו לכם לייעל את הטיפול בנושא החשוב ולסמן עליו V.

לעבור לחשבוניות דיגיטליות

אם אתם עדיין משתמשים בספרי החשבוניות של פעם‚ הטיפ הראשון הוא לאחסן אותם בארון ולעבור לחשבוניות דיגיטליות. קודם כל‚ האופציה המתקדמת חוסכת לכם הרבה מאוד זמן‚ גם בהוצאת החשבוניות וגם בניהול ההכנסות. יתרון משמעותי שני הוא שתוכלו להוציא מיד חשבונית‚ בכל מקום ובכל נקודת זמן‚ בלי שתצטרכו לקחת אתכם את ספר החשבוניות. יתרון משמעותי אפילו יותר הוא שאין חשש שהחשבוניות ילכו לאיבוד ובתור בונוס זהו גם פתרון ידידותי לסביבה.

לפתוח חשבון בנק נפרד לעסק

תופעה נוספת שמאפיינת עסקים קטנים היא היעדר חשבון בנק נפרד. כלומר‚ חשבון הבנק האישי של בעל או בעלת העסק משמש גם לצורך התקבולים של העסק וממנו גם יוצאים תשלומים עבור צרכי העסק השונים. הערבוב של האישי והעסקי מקשה מאוד על סידור וניהול ההכנסות ועוד יותר מקשה על קבלת תמונת מצב מדויקת בנוגע לתזרים המזומנים השוטף של העסק.

בהתאם הטיפ השני הוא לבצע הפרדה. בזכות התחרות בין הבנקים התשלום החודשי עבור החשבון הנוסף יהיה נמוך ולמעשה יש מקרים שבהם אפילו תחסכו בתשלום עמלות דווקא כשיש שני חשבונות נפרדים.

לקבוע פגישה קבועה עם רואה חשבון

כאמור קל מאוד לאבד את השליטה על סידור וניהול ההכנסות וגם על ההוצאות. התחרות הקשה מאוד בכל ענפי הפעילות משאירה מרווח מאוד מצומצם לטעויות‚ במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים ולכן חשוב מאוד להיות כל הזמן עם היד על הדופק. לכן‚ רצוי מאוד להשאיר ביומן שעה פנויה בשבוע למטרה זו: סידור ההכנסות‚ בדיקת מצב תזרים המזומנים העדכני‚ מעבר על הוצאות צפויות בטווח הקרוב‚ איתור התחייבויות של לקוחות שעדיין לא התממשו וגביית החובות. בנוסף כדאי לקבוע פגישה קבועה עם רואה החשבון‚ בתדירות של אחת לחודש עד אחת ל-3 חודשים‚ בהתאם להיקף הפעילות. אמנם הלוז שלכם מן הסתם עמוס‚ אבל הזמן שתשקיעו בניהול מסודר של ההכנסות וההוצאות מונע בעיות שכדי לפתור אותן תצטרכו להשקיע הרבה יותר משאבים.

להיעזר בתוכנות ייעודיות

כלי עזר נוסף לסידור וניהול ההכנסות הוא תוכנה ייעודית. מגוון האפשרויות רחב מאוד: יש מערכות להפקת חשבוניות דיגיטליות שכוללות גם כלים יעלים למעקב אחרי ההכנסות‚ עוד אופציה היא מערכת crm מומלצת שעוזרת גם בניהול הקשרים עם כל הלקוחות כולל אלה העתידיים ויש גם תוכנות שמתמקדות בניהול מסודר של הכספים הנכנסים לעסק ושל אלה היוצאים ממנו. רואה חשבון מנוסה יוכל לעזור לכם גם למצוא את התוכנה הנכונה ביותר עבורכם‚ כך שנושא קריטי זה יזכה לטיפול מיטבי בלי שתצטרכו להקדיש לכך יותר מדי זמן.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content