כמה כסף אפשר לשמור במזומן בכספות?

אם אתם בעלים של עסק עצמאי, אם אתם נוהגים להעביר תרומות בסכומים גדולים ועוד, יכול להיות כי אתם מבצעים פעולות אשר נראות לגיטימיות לחלוטין בעיניכם, אבל בעיניה של מדינת ישראל, מדובר על עסקאות בלתי חוקיות. אנחנו חלילה לא מתכוונים להאשים אתכם בדבר, אבל חשוב לדעת כי משרד האוצר קיבל שורה של החלטות, בניסיון להקטין את השימוש בכסף מזומן בציבור. הסיבות הרישמיות בהן תולים את חקיקת החוק, נוגעות לכך שישנן חברות בהן מדינת ישראל לא גובה מספיק מיסים בשל השימוש הגובר בכסף ‘שחור’, כלומר, בתשלום בכסף מזומן, בתהליך לא מתועד, כך שאי אפשר לגבות עליו את המס הנדרש. בנוסף, הטענה היא כי בעידן הדיגיטלי, שעה שאפשר לבצע עסקאות בקלות דרך הנייד, אין למעשה סיבה להשתמש בכסף מזומן בכלל ולכן, מי שבכל זאת מנצלים את הפרצה אלו ארגונים וחברות המבצעות פעולות שאינן חוקיות. כך או אחרת, אנחנו כאן כדי לעשות קצת סדר. נסביר בהרחבה על החוק החדש, על היתרונות של השימוש בכספת עבור מי שמחזיקים בכמות גדולה של כסף מזומן וכן הלאה. מתחילים עכשיו. 

כמה מילים על החוק באופן כללי

החוק, אשר עבר באוגוסט 2022, קובע כי עסקים יורשו לגבות במהלך עסקה סכום של עד ששת אלפים שקלים במזומן, בעוד הלוואה במזומן, ניתן יהיה לקחת בגובה העומד על חמישה עשר אלף שקלים בלבד. אם מדובר על עסקה בין שני אנשים פרטיים, למשל, בעת רכישה של מכונית, סכום הכסף אותו אפשר יהיה להעביר במזומן, יעמוד, על פי חוק, עד סכום של חמישים אלף שקלים בלבד. אמנם, עד עתה, לא נכנס הסעיף האחרון, אשר קובע כי אזרח ישראלי לא יורשה להחזיק כסף מזומן, בשווי העולה על מאתיים אלף שקלים, אבל עכשיו, לאחר הקמת הממשלה, יכול להיות כי הסעיף האחרון ייכנס גם הוא לתוקף בחוק ההסדרים החדש. 

מי יכולים להיפגע מהחוק ומה אפשר לעשות?

בעלי מקצועות חופשיים, הם אלו אשר נהנים מהשימוש במזומן. גם משום שיש מי שמעסיקים עובדים המתגוררים מעבר לתחומי הקו הירוק, כלומר, מדובר על עובדים אשר מקבלים את שכרם במזומן בדרך כלל. בעלי מקצועות חופשיים, נהנים מקבלה של התשלום במזומן, גם משום שהלקוחות בדרך כלל מעדיפים לשלם באופן הזה. לשם ההמחשה, זוג העתיד להתחתן, עלול לבקש כי התשלום יהיה במזומן, משום שהכסף אותו קיבלו מהאורחים בחתונה, ניתן להם במזומן. בתור מי שמתנהלים תחת חוקיה של מדינת ישראל, חשוב להכיר את החוק ולפעול בהתאם. 

למה כדאי להשתמש בכספת פרטית עבור העסק?

אם אתם מנהלים את העסק באמצעות כסף מזומן, תמיד טוב לשמור חלק מהכסף דרך שירותי כספות. לכך יש מספר יתרונות: 

  1. אתם לא צריכים לחשוש ואתם יודעים כי הכסף נמצא במקום בטוח: כאשר אתם מניחים את הכסף שלכם במקום אחד, מאובטח ומסודר, אתם למעשה יכולים לישון בשקט בלילה ולהיות בטוחים כי יש מי ששומר עליו כל הזמן. שירותי כספות שומרים לכם על הכסף במתחם איכותי, הכולל מערך שלם של צוות שמירה, מצלמות במעגל סגור וכן הלאה.
  2. העברה של הכסף בצורה מסודרת, מאפשר לכם ליהנות מביטוח על הכסף במידת הצורך: כסף מזומן הוא כסף שאין עליו ביטוח. לצורך ההמחשה, אם יפרצו לכם מחר לכרטיס האשראי ויגנבו מכם כסף, הרי שחברת הביטוח של הבנק תידרש לשלם עבור הנזק. אם יגנבו לכם כסף מהארנק, לעומת זאת, אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה, שכן לא יהיה מי שישלם לכם בעבור הגניבה. שירותי כספות מאפשרים לכם לרשום בצורה מסודרת מה שייך לכם וכאן, תוכלו ליהנות גם מההגנה של חברות הביטוח בעת הצורך.
משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content