רואה חשבון לעסק קטן

למה עדיף להשתמש בשירות של רואה חשבון גם בשלב שבו ההכנסות מהעסק עדיין נמוכות?

בשלבים הראשוניים לקיומו של עסק, בכל תחום, כשההכנסות עדיין נמוכות, ישנו רצון מובן לצמצם ככל האפשר בהוצאות. באופן טבעי כל הוצאה נבחנת בקפידה, ובפרט עולה השאלה האם מדובר בהוצאה הכרחית, כלומר השקעה שתניב תועלת אמיתית ותסייע למצות את הפוטנציאל של העסק, או בכזו שאפשר לוותר עליה על-מנת לשמור את המשאבים למטרות חיוניות יותר. כל עסק חייב בניהול החשבונות, ולכן הסוגיה הנ”ל רלוונטית מאוד לגבי השירות של רואה חשבון. כדאי לא לוותר על שירות מקצועי, גם בשלב שבו ההכנסות עדיין יחסית נמוכות, ואת הסיבות להמלצה חד-משמעית זו תמצאו כאן בעמוד.

מקסימום שקט נפשי

ניהול עסק, בכל שלב של חייו, בכל תחום פעילות, כרוך במתח רב. הסיבה לכך היא כמובן אינספור ההחלטות שבעל או בעלת העסק נדרשים לקבל, והחשש מפני בחירות לא מיטביות. כשמדובר על החלטות הנוגעות לניהול החשבונות של העסק, כלומר לממשק מול רשות המיסים, כל טעות – גם אם נעשתה בתום לב, וגם אם היא נוגעת לסכומי כסף נמוכים שהרי ההכנסות של העסק עדיין צנועות – עלולה להוביל לתסבוכת של ממש. בהתאם אחת התועלות המהותיות של שירותי רואה חשבון היא שקט נפשי, ובזכותו יכולת לנהל את העסק ללא לחצים מיותרים.

מיצוי כל הטבות המס האפשריות

כשההכנסות עדיין נמוכות, וכל הוצאה כאמור משאירה בידי בעל או בעלת העסק סכומים עוד יותר נמוכים, חשוב מאוד למצות את כל הטבות המס האפשריות, וכך לשלם רק את מה שבאמת חובה לשלם למדינה. בפרט כדאי לנצל את כל נקודות הזיכוי האפשריות, ובשלבים מתקדמים יותר, כשההכנסות מתחילות לעלות, אפילו לבצע תכנון מס (פעולה לגיטימית, בניגוד להעלמת מס – החוק מתיר דרכים רבות לצמצום חבות המס מתוך שאיפה למצוא איזון נכון בין הצורך של המדינה במיסים לבין הצורך בעסקים משגשגים).

בין השאר ניתן לקבל נקודות זיכוי בגין ילד נכה, בגין תשלום מזונות, כשבעל או בעלת העסק מפרנסים את בן/בת הזוג, בגין לימודים ועוד.

חיסכון משמעותי בזמן

עוד סיבה טובה לכך שכדאי להיעזר בשירות מקצועי של רואה חשבון היא חיסכון משמעותי בזמן. דווקא בעסק קטן, כשההכנסות מצומצמות ומן הסתם לא ניתן להעסיק עובדים גם בתפקידים חיוניים, לבעל או בעלת העסק יש אינספור מטלות בכל יום ויום. גם כשיודעים איך לחשב מעמ, עדיין נדרשת הקדשת לא מעט זמן לצורך הכנת דוח אחת לחודשיים, הכנת הדוח השנתי למס הכנסה היא כבר מטלה תובענית מאוד, ובאופן כללי ניהול החשבונות גובה זמן יקר – שניתן לחסוך כשנעזרים ברואה חשבון. את כל הזמן שנחסך ניתן לנתב למטרות אחרות ומטלות משמעותיות, וכך להצמיח את העסק.

באופן דומה אפשר להיעזר באיש מקצוע כדי לחסוך זמן עוד לפני שהעסק מתחיל לפעול, בשלב ההקמה – למשל רואה חשבון מוסמך לפתוח תיק מעמ עבור לקוחותיו.

דוחות מעמ נכונים

לכאורה כשההכנסות נמוכות, כלומר מספר העסקאות שבוצעו בכל חודש מצומצם, הכנת דוח מעמ היא משימה פשוטה – אבל בפועל נדרשת בקיאות על-מנת למלא את הדוח כהלכה. בפרט חשוב לדעת אילו הוצאות מוכרות ואילו לא. כמו כן ישנן הוצאות שניתן לנכות רק בחלקן – אם למשל העסק פועל מהבית, סביר להניח שתוכלו לנכות 25% מחשבון האינטרנט וחשבון החשמל (משום שהוצאות אלה הן לא לעסק בלבד אלא גם לבית). רואה חשבון יבטיח מילוי נכון של הדוח, וימנע אי נעימויות מול מע”מ.

שירותי רואה חשבון - תשובות לשאלות נפוצות

ביקורת מס הכנסה היא אירוע מלחיץ עבור כל בעל או בעלת עסק, כולל אלה שמקפידים על התנהלות בהתאם לכל החוקים והתקנות. ישנם מקרים שבהם הביקורת מתבצעת בעקבות הלשנה, ויש גם מקרים שבהם העסק נבחר באקראי. בכל מצב מומלץ לשתף פעולה עם אנשי רשות המיסים אבל גם לזכור שאין צורך לענות על שאלות שלא נשאלו (או על כאלה שנדרשת בדיקה כדי לענות עליהן באופן מדויק).

כן, שירותי ראיית חשבון מתאפיינים במודולריות, כך שהם יכולים להיות גם מקיפים וגם נקודתיים.

בהתאם להיקף השירות וגם להיקף הפעילות בעסק. כשההכנסות עדיין נמוכות מן הסתם גם עלות השירות של רואה החשבון תהיה נמוכה.

גובה החזרי הנסיעות מחושב לפי העלות של הכרטיסייה המתאימה לכל הנסיעות הנדרשות, או לפי המחיר של כרטיס חופשי חודשי רלוונטי – הסכום הנמוך מבין שניהם. בכל מקרה המקסימום הוא 22.60 ש”ח לכל יום עבודה. חשוב להדגיש כי החזרי נסיעות מהווים הכנסה לכל דבר מבחינת מס הכנסה, ולכן מחובת המעסיק לנכות ממנו מס, ביטוח לאומי וביטוח בריאות.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content