יועץ עסקי לעומת רואה חשבון

מה ההבדל בין רואה חשבון ליועץ עסקי בתחום הפיננסי?

הישרדות פיננסית במבוך היזמות הישראלי הוא כמו ניווט אתגרי בשטח לא מוכר. למרבה המזל, לבעל העסק המנסה לשרוד יש שני בעלי ברית חשובים – רואה החשבון והיועץ העסקי. שניהם ממלאים תפקידים מרכזיים בהובלת הספינה העסקית למקום מבטחים, אך חשוב להבחין בדקויות המאפיינות כל אחד מאנשי המקצוע האלה ולהבין את היתרונות הייחודיים שהם מביאים אל השולחן העסקי. אז מה ההבדל בין רואה חשבון ליועץ עסקי? תכף תבינו. הישארו עימנו.

המאסטרו הפיננסי – רואה החשבון

דמיינו מנגינה של מספרים שמתוזמרת בהרמוניה לסימפוניה של אחריות פיננסית – זוהי נחלתו של רואה החשבון. ליבת המומחיות שלו  היא השליטה המלאה בעסקאות הפיננסיות של העסק, בהנהלת בחשבונות, בחובות המס ובאינטראקצייה עם רשויות המס. רואה החשבון הוא האפוטרופוס של הבריאות הפיננסית של העסק, והוא הגורם שמוודא שאף לא אגורה אחת הולכת לאיבוד ושכל החלטה פיננסית בעסק הולמת את החוק.

מה הרואה חשבון מביא אל השולחן העסקי?

●       דיוק פיננסי – רואה החשבון של העסק שומר על ספרי העסק ועל הרישום המדויק בהם. הרישום המדויק בספרים חשוב מאין כמוהו להחלטות העסקיות של בעל העסק ולעמידתו בדרישות הרגולציה.

●       מיטוב מס – היבטי המס בניהול העסק עלולים להרתיע כל בעל עסק בין שהוא עוסק מתחיל ובין שהוא עוסק ותיק. רואה החשבון של העסק מגבש אסטרטגיות מיסוי מושכלות כדי למזער את נטל המס ולמטב את התשואות.

●       ציות לרגולציה – הרגולציה בארץ מתפתחת ללא הרף, ודי בצעד אחד מוטעה לעלות לבעל העסק ביוקר. רואה החשבון העסקי הוא שומר הסף של הרגולציה. הוא מעדכן את בעל העסק בשינויים רגולטוריים ומנתב אותם לצייתנות רגולטורית מלאה.

●       תובנות פיננסיות – מלבד עיון תדיר במספרים של העסק רואה החשבון מציע לבעל העסק תובנות פיננסיות שערכן לא יסולא בפז. בניתוח הנתונים הפיננסיים של העסק הוא יעזור לבעל העסק להפחית סיכונים ולשפר את הרווחיות.

בעל החזון האסטרטגי – היועץ העסקי

עכשיו ניכנס לתחום הבלעדיות של בעלי החזון האסטרטגי – היועצים העסקיים. חמושים במומחיות בכל תחומי התעשייה, ביכולת אנליטית ובכישרון לראיית הנולד העסקי, היועצים העסקיים מתעלים הרבה מעבר המספרים ומעצבים את המסלול העתידי של העסק. היועץ העסקי של העסק חובש את כובע האסטרטג, המניע לפעולה וסוכן השינוי. הוא דוחף את העסק לחדשנות, לצמיחה ולשגשוג.

מה היועץ העסקי מביא אל השולחן?

●       תכנון אסטרטגי – היועץ העסקי מתמחה בגיבוש תוכניות אסטרטגיות מקיפות המותאמות לצרכים של העסק ולשאיפותיו הייחודיות של בעל העסק. בין שמדובר בגיבוש אסטרטגיית שוק, ובין שמדובר בהבראת העסק או בהשבחתו, את מפת הדרכים להצלחה עסקית אפשר לקבל רק מהיועץ העסקי.

●       מחקר שוק – עולם העסקים הוא עולם תחרותי, וכדי להישאר בקדמת הבמה צריך להבין את השוק. היועץ העסקי לא רק עורך מחקרי שוק מקיפים אלא גם מנתח אותם כדי לזהות מגמות מתפתחות, כדי להעריך את הדינמיקה של התחרות וכדי לנצל הזדמנויות חדשות.

●       יעילות תפעולית – יעילות היא אבן היסוד של המצוינות התפעולית. היועץ העסקי עורך ביקורות במערך התפעול של העסק, מייעל תהליכים ומיישם שיטות עבודה חדשניות כדי לשפר את היעילות, להפחית עלויות ולמטב את הקצאת המשאבים.

●       ניהול שינויים – כדי לחזק את העסק בתקופות של מעבר ושינוי צריך כישורי ניהול שינויים. היועץ העסקי מנצח על יוזמות השינוי בעסק ועוזר לבעל העסק ולמשקיעים להטמיע חדשנות כדי להניע התקדמות וכדי לחזק את העסק כולו.

הקשר הסימביוטי – מקסום הפוטנציאל של העסק

אף על פי שרואה החשבון והיועץ העסקי פועלים בתחומים שונים, תפקידיהם משלימים זה את זה בסימביוזה הרמונית. לא נגזים אם נאמר שהסינרגייה בין שני בעלי המקצוע מפתחת את הניהול ההוליסטי של העסק ופותחת לו דלת להצלחה חסרת תקדים. דמיינו לעצמכם סימפוניה מתוזמרת שבה רואה החשבון מבטיח הרמוניה פיננסית והיועץ העסקי מנצח על המנגינה האסטרטגית. יחד הם מלחינים סימפוניה של הצלחה שבה לכל תו יש מטרה, וכל תיבה מהדהדת בדייקנות. למידע נוסף

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content