טיפים להוצאות שיכולות לעזור לכם להגדיל את העסק שלכם ולשלם פחות מיסים

בישראל, כמו מדינות רבות בעולם, עסקים תמיד מחפשים דרכים לצמוח תוך אופטימיזציה של חובות המס שלהם. מערכת המיסוי הישראלית מציעה מספר אפיקים לעסקים להצהיר על הוצאות שלא רק מסייעות בצמיחה אלא גם מסייעות בהפחתת חשבון המס הכולל. אם אתם בעלי עסק, הבנת העניין הזה יכולה להועיל מאוד. קבלו דוגמאות ל הוצאות אסטרטגיות שאתם שכדאי לכם לשקול!

השקעה בתשתיות וציוד

אחד התחומים הבולטים שבהם עסקים יכולים להשקיע הוא בתשתיות ובציוד. מודרניזציה של סביבת העבודה שלכם או חידוש הכלים והטכנולוגיה המשמשים את העסק שלכם יכולים להגביר משמעותית את הפרודוקטיביות. לדוגמה, אם יש לכם מסעדה, הוצאה על סגירת חורף למכירה תכין את המסעדה שלכם לעונה הקרובה. השקעות כאלה ניתנות לניכוי, כלומר הן יכולות להקטין את הרווח החייב במס שלכם.

הכשרה ופיתוח עובדים

השקעה בעובדים שלכם היא השקעה בעתיד העסק שלכם. מפגשי הכשרה קבועים, סדנאות וקורסים לפיתוח מיומנויות יכולים לשפר את הפרודוקטיביות הכוללת של צוות העובדים. בנוסף, מדובר בהוצאות שמערכת המס בישראל רואה לרוב בעין יפה, כלומר ניתן לנכות גם אותן מההכנסה החייבת במס.

שיווק ופרסום

בעוד ששיווק ופרסום חשובים לצמיחה, מדובר לרוב בתחומים לא זולים שבהם ההוצאות יכולות להצטבר במהירות. עם זאת, בדרך כלל מדובר בהוצאות הניתנות לניכוי. בין אם זה פרסום מקוון, ארגון כנס, או אפילו מדיה מודפסת, דיווח על ההוצאות האלה יכול בהחלט לעזור בניכוי מס.

מחקר ופיתוח

ישראל ידועה ברוח החדשנית שלה, במיוחד בתחום הטכנולוגיה והפרמצבטיקה. אם העסק שלכם פועל במגזרים שבהם מחקר ופיתוח (מו”פ) הם חלק מתהליך העבודה, אז ניצול של התמריצים והניכויים המוצעים עבור מו”פ יכול להפחית משמעותית את חובות המס שלכם.

עמלות משפטיות ומקצועיות

אף על פי שאף אחד לא אוהב את הרעיון של צרות משפטיות, לפעמים יש צורך להתמודד איתן גם בלי שנרצה להתעסק עם זה מלכתחילה. הוצאות משפט, ייעוץ ואפילו חלק משירותי הנהלת חשבונות יכולים להיחשב כהוצאות הניתנות בניכוי. זה תמיד רעיון טוב להתייעץ עם רואה החשבון שלכם לגבי הפרטים הספציפיים.

ביטוח

ביטוח הוא מרכיב קריטי בכל אסטרטגיית ניהול סיכונים עסקית. בין אם זה ביטוח רכוש, ביטוח אחריות, או פיצויי עובדים, בהרבה מקים ניתן לנכות פרמיות המשולמות עבור אלה מההכנסה החייבת שלכם.

תרומות

תרומה היא דרך נהדרת לעזור לאנשים אחרים ועל הדרך גם לחסוך במיסים. מומלץ להתייעץ עם רואה החשבון שלכם בשביל לוודא שהתרומה שאתם מעוניינים לבצע תחשב בתור הוצאה מוכרת.

לסיכום

כל עסק הוא ייחודי, והאופי המדויק של מה שניתן לתבוע כהוצאה הניתנת לניכוי משתנה. זה תמיד חשוב לשמור רשומות מפורטות ולהתייעץ עם איש מקצוע חשבונאי כדי להבטיח שאתם מייעלים את מצב המס שלכם. על ידי תכנון אסטרטגי של ההוצאות שלכם, אתם יכולים להציב את העסק שלכם בנתיב של צמיחה תוך הקפדה על שמירה על חסכוני מס.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content