מתי עורכי דין צריכים שירות של רואי חשבון

באילו מצבים יזדקק עורך דין לשירותי ראיית חשבון?

עורך דין יכול לבצע פעולות רבות ולייעץ בכל הנוגע לחוק. עם זאת הוא מכיר תחומים מאד מסוימים כשבכל מה שקשור לכספים ותקנות המס הוא לא יכול לתת מענה אלא אם למד גם להיות רואה חשבון. חשוב לדעת כי העובדה שעו״ד נעזר בעוד איש מקצוע היא לטובת הלקוח בלבד. במקרים מסוימים שילוב כוחות של שני מומחים יכול להיות הרבה יותר מאשר ידע. 

עורכי דין עשויים להמליץ על פניה לרואה חשבון במקרים שונים כאשר לפעמים הם עצמם יפנו לרואה החשבון וזאת בידיעת ואישור הלקוח. כל המטרה שלהם היא להביא יותר ידע לתהליך, לפתור נושאים שיכולים להיות מורכבים וכדי להבין במה מדובר כדאי לקרוא עד סוף המאמר.

חישוב דמי מזונות

נושא משמעותי בעולם המשפטי הוא דמי מזונות. מדובר על נושא מורכב מאד אשר אין לו תשובה שאפשר למצוא ברשת. נכון, חלקנו רוצים לדעת מה צפוי להיות העתיד הכלכלי שלנו בסוף תהליך הגירושין אך בפועל ספק אם יש עורך דין שיוכל להציג את כל הנתונים בלי לראות את התיק. בהתייחסות לנושא דמי המזונות לא פעם יש צורך בעזרה מצד רואה חשבון. 

הכוונה היא לא כדי להחליט למי יש את הזכויות אלא כדי לעשות חישוב של המשמעויות השונות. יש לציין כי לא פעם שני בני הזוג רוצים לסיים את יחסיהם בתנאים טובים ושניהם מבינים כי חישוב נכון יכול להטיב עם חייהם. במקרה זה ישלבו כוחות עורך הדין ורואה החשבון ויבדקו כיצד הכי נכון לסכם את החלוקה ודמי המזונות כך שתשלום המס יהיה מינימלי על כל אחד מהצדדים וכל אחד יצליח לשמור מקסימום מהכספים.

בחינת חלוקת רכוש

חלוקת רכוש מתבצעת לא רק בתהליך גירושין אם כי היא גם יכולה להיות משמעותית ובעלת השלכות מס. חלוקה יכולה להתבצע לאחר מותו של אדם ולכן אנשים שיש בידם נכסים ירצו פעמים רבות לתכנן את הצוואה לא רק באופן שייראה שווה בין הילדים אלא גם באופן שידרוש את מינימום תשלומי המיסים. זהו נושא מורכב שכמעט ואי אפשר לנתק בין החלק הרגשי למשפטי לתכנוני אך כן אפשר להסתכל על המספרים ולקבל החלטות נכונות בהתאם.

עורך הדין יכול להגיד ללקוח מה יכולות להיות ההשלכות לצעדים שונים ולכתיבת הצוואה. הוא לא תמיד יכול לדעת מהן הזדמנויות המס וכמה באמת ישלמו היורשים. במקרים רבים הטוב ביותר הוא לחשוב על מספר אפשרויות שמקובלות על בעל הנכסים ולהתייעץ עם רואה חשבון המומחה בתחום כדי לראות מה תהיה ההשפעה של כל החלטה. זוהי דרך מצוינת לקבל החלטות חכמות והוגנות גם כלפי הדור הבא.

טיפול בתביעות מס

דוגמה נוספת למקרה בו יש צורך בשיתוף פעולה בין עורך הדין לבין רואה החשבון היא במקרה של טיפול בתביעות מס. חשוב לדעת כי עבירת מס היא עבירה פלילית שהענישה עליה יכולה להיות חמורה מאד ולכן יש מקום לעו״ד לסיוע בתביעה. לצד זאת יש לדעת כי להחלטות שונות, לדברים שייאמרו לכוונה של הנתבע, יכולה להיות גם השפעה כלכלית.

בין אם העבירה התבצעה בתום לב ובין אם לא, רצוי מאד להתייעץ גם עם עו״ד וגם עם רו״ח כשצוות שמכיר את כל הנושא יוכל לעזור לעבור את התהליך בצורה המיטבית הן מבחינת ההשלכות הפליליות והן מבחינת ההשלכות הכלכליות. כמובן, חשוב מאד למצוא צוות שמוכן לעבוד יחד לטובת הלקוח, בעל מקצוע שיראה לפניו תמיד את הלקוח, טובתו ולדאוג לשיתוף פעולה עם גורמי המקצוע הנדרשים.

בשיתוף: https://www.damari-law.co.il/

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content