איך למנוע כפל מס

איך אמנת המס מונעת מיסוי כפול?

לא פשוט לנווט במים העמוקים של המיסוי הבין־לאומי במיוחד אם אתם יזמים, בעלי עסקים או עוסקים עצמאיים שפועלים, עובדים ומחזיקים בנכסים בשתי מדינות בעת ובעונה אחת. אחד החששות העיקריים המאפיינים אנשים שחיים בשני שטחי ריבונות, הוא מיסוי כפול. מה זה מיסוי כפול? מיסוי של הכנסה אחת בשתי מדינות שונות. למרבה המזל, יש דרך להתמודד עם מיסוי כפול, והיא – היכרות עם אמנות מס שנחתמו בין שטח ריבונות אחד ובין שטח ריבונות אחר, למשל ארצות הברית וישראל. בין שאתם ישראלים המתגוררים בארצות הברית, ובין שאתם ישראלים שמחזיקים נכסים בארצות הברית, אתם צריכים להכיר את אמנת המס הישראלית־אמריקנית ולהבין איך להימנע מכפל מס. בואו ננסה להבין את זה יחד.

מהו מיסוי כפול?

לפני שנתעמק בפרטים של אמנת המס הישראלית־אמריקנית, חשוב שנבין מהו מיסוי כפול. מיסוי כפול מתבצע אם שני שטחי ריבונות, כלומר שתי מדינות שונות, טוענות לריבונות על אותה הכנסה וממסות אותה. מיסוי כפול של הכנסה אחת מכביד מאוד על הנישומים, שוחק את הרווחים שלהם ומפתח בהם רתיעה מיזמות בין־לאומית, מעסקאות בין‏־לאומיות ומהשקעות בין־לאומיות.

למה צריך אמנות מס?

אמנות מס הן הסכמים הדדיים בין שתי מדינות. המטרה העיקרית שלהן היא להגן על רווחי המס של שתי המדינות ולמנוע השתמטות של נישומים. בעקיפין הן עוזרות לנישומים להימנע ממיסוי כפול של הכנסה אחת. איך מגיעים למצב של מיסוי כפול של הכנסה אחת? אם אזרח של מדינה אחת מניב הכנסה במדינה אחרת, שיעור מסוים מההכנסה ימוסה גם במדינה שלו וגם במדינה שבה הוא הניב את ההכנסה. אם אין אמנת מס בין שתי המדינות, אין מנוס מתשלום מס כפול על אותה הכנסה. אך אם יש אמנת מס בין שתי מדינות, האמנה תקבע איזו מדינה תקבל את זכות המיסוי. מיסוי בארצות הברית כפוף לכללי האמנה הישראלית־אמריקנית; ולכן ישראלים שמניבים הכנסה בארצות הברית ימוסו בארצות הברית – לפי כללי האמנה – ולא יידרשו להעביר שיעור מההכנסה הזאת לרשות המיסים הישראלית.

איך להימנע ממיסוי כפול?

אמנת המס הישראלית־אמריקנית נוקטת אמצעים שונים כדי למנוע כפל מס וכדי להבטיח שהנישומים לא יחויבו בתשלום מיסים על אותה הכנסה בשני שטחי הריבונות. אז איך נמנעים ממיסוי כפול? מתייעצים עם רואה חשבון ומגדירים את ההכנסה שעלולה להיות נתונה למיסוי כפול. אמנת המס מגדירה בבירור אילו הכנסות ימוסו בארצות הברית, ואילו הכנסות ימוסו בישראל. אם שילמתם מס כפול – גם בארצות הברית וגם בישראל – על הכנסה שהנבתם בשטח ריבונות מסוים, אתם רשאים להגיש בקשה להחזר מס בארץ או בארצות הברית לפי ההנחיות של אמנת המס. אמנת המס עוזרת לנישומים לנהל פעילות עסקית בין־לאומית בלי לחשוש ממיסוי כפול.

ליהנות מההגנה של אמנת המס

אמנות מס מגינות קודם כל על המדינות החתומות עליהן. כפועל יוצא הן מגינות גם על הנישומים בתחומן מפני תשלומי מס כפולים. זה משהו שחשוב להבין. חוששים ממיסוי כפול? דברו איתנו, ויחד ננתח את המיסים שלכם ונעזור לכם להימנע ממיסוי כפול או לקבל את החזרי המס המגיעים לכם.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content