רו"ח מסביר על השקעות נדל"ן ביוון

אמנת המס שמושכת את המשקיעים הישראלים ליוון

אחד השיקולים החשובים בבחירת השקעה הוא המיסוי הצפוי על הרווחים. בפרט יש לכך חשיבות כשההשקעה מתבצעת מעבר לים. האמנה שנחתמה בין ישראל לבין יוון, ובשמה הרשמי הרפובליקה ההלנית, מונעת תשלום מיסים כפולים לשתי המדינות והופכת את ההשקעה באתונה, סלוניקי, סנטוריני, קורפו ושאר לוקיישנים נחשקים למשתלמת יותר. בעמוד זה תמצאו מידע מפורט לגבי האמנה שיעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר.

הסעיף הייחודי באמנת המס ישראל יוון

בעידן הגלובליזציה, וכשמדינות רבות מעוניינות למשוך אליהן משקיעים, אמנות מס בין מדינות הן דבר נפוץ ומקובל. אמנת המס בין ישראל ליוון נחתמה ב-1995, נכנסה לתוקף ב-1999 – וכוללת סעיף ייחודי. על-פי הנוסח באנגלית, ישראלים המשקיעים ביוון ימוסו אך ורק במדינה זו ולא ימוסו כלל בישראל. כדאי לדעת שבעברית הנוסח מעט שונה, אולם סעיף אחר באמנה קובע כי אם ישנם הבדלים בין הגרסאות, הנוסח באנגלית הוא זה הקובע. בזכות עובדה זו, אין צורך להפריש למדינת ישראל חלק מהרווחים – עוד סיבה טובה להשקיע ביוון.

שיעורי המיסוי על נדל"ן ביוון

  • מס רכישה – שיעור מס הרכישה ביוון הוא בסך הכל 3.09%. לשם השוואה, בישראל משקיעים שכבר יש ברשותם דירה נדרשים לשלם 8% כבר מהשקל הראשון. עוד כדאי לדעת כי ביוון המס מחושב לא לפי הסכום ששולם בפועל על הנכס אלא על סמך הערכת שווי של המדינה. מומלץ לבדוק את שווי הנכס ברשומות וכך לדעת מהי חבות המס הצפויה.
  • מס ערך מוסף – ביוון נדרש תשלום מע”מ רק על רכישת נכס בן 6 שנים לכל היותר. קניית דירה שנבנתה לפני יותר מ-6 שנים מקנה פטור ממע”מ.
  • מס על דמי השכירות – משקיעים זרים משלמים מס הכנסה בשיעור 9% מדמי השכירות וזאת עד לתקרה של 12,000 אירו בשנה. מדרגות המס הבאות גבוהות יותר – ניתן להקים חברה וכך לשלם 22% בלבד גם על הכנסות גבוהות.
  • מס שבח – יוון פוטרת בעלי דירה אחת, 2 דירות או 3 דירות מתשלום מס שבח בעת המכירה של הנכס. רק מי שמחזיקים מספר גדול יותר של נכסים יידרשו לשלם מס שבח.

איך לנצל באופן מיטבי את אמנת המס ואת הטבות המס שמעניקה יוון למשקיעים?

יוון נמצאת בתנופת פיתוח, והשלטון מבין היטב שהבסיס לכך הוא משיכת הון אנושי. מסיבה זו מעניקה המדינה הטבות מס שונות למשקיעים. מומלץ להתעמק עוד בתחום וכך להפיק את מלוא הרווחים האפשריים מהשקעות ביוון.

מעוניינים במידע נוסף, מקיף במיוחד, על השקעות ביוון? היכנסו לאתר https://gogreece.co.il/ ושם תוכלו למצוא תשובה לכל שאלה.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content