לפתוח עסק בזמן עליה

יתרונות של מעבר ליזמות בתקופה שמגיעים לארץ הרבה עולים חדשים

בעת האחרונה אנו רואים זינוק חד במספר העולים שמגיעים לישראל. חלק עולים על מנת להגשים את החלום הציוני האישי. חלק מגיעים על מנת לשפר את מצבם הכלכלי. ויש שמגיעים בגלל אירועים מעציבים כמו המלחמה באוקראינה או גילויי אנטישמיות במדינות כאלה ואחרות. רואה חשבון לחברות שמכיר את המציאות העסקית בצורה מעמיקה, מסביר כי ניתן למצוא הזדמנות עסקית, כאשר מנתחים נכון את הסביבה העסקית ושינויים דמוגרפיים. בשורות הבאות נפרט כמה יתרונות של הקמת יזמות עסקית, בתקופה שבה חל זינוק במספר העולים ארצה.

פלח שוק חדש, ואיך פונים אליו?

רוב העסקים הקיימים פונים בראש ובראשונה לפלחי שוק שאותם הם מכירים. רוב העסקים הקיימים לא ערוכים על מנת לפנות בצורה יעילה לפלח השוק של עולים חדשים. אפשר לומר שזו נישה שפחות מעניינת עסקים גדולים. לעיתים בחברות מבוססות פשוט לא רוצים להשקיע משאבים בפלח שוק לא מוכר להם, על חשבון השקעת משאבים שמושקעים בלקוחותיהם הוותיקים. זו הזדמנות טובה למי שחושב על פתיחת עסק קטן או אפילו על יזמות שאפתנית יותר. כאשר מחליטים מראש לפנות לנישה של עולים חדשים, ניתן לפנות אליהם בכמה דרכים. לדוגמא, ניתן להקים במקביל לעסק אתר שמתמקד בזכויות של עולים חדשים. בפלטפורמה הזאת אפשר להציע להם גם הצעות עסקיות. ניתן לפרסם מודעות בעיתונות הרוסית וכן לפרסם מודעות בנתב”ג. אפשרות אחר לפנות לפלח השוק הזה, תהיה תוך שיתופי פעולה עם רשויות רלוונטיות כמו משרד הקליטה, אולפני עולים וכדומה. 

כיצד עכשיו זו הזדמנות לעולים להשתלב בעסקים?

אם אתם בעצמכם עולים מארצות חבר העמים לשעבר אבל כבר השתלבתם יפה בארץ, יש לכם יתרון ביזמות שעליה אנו מדברים. אתם יכולים להציע פתרונות מגוונים לעולים שמגיעים, כאשר אתם מבינים את המנטליות, דוברים את השפה וחדורים במוטיבציה חזקה. ואגב, אם אתם מוגדרים עדיין בתור עולים, יש לכם אפשרות בעסק שלכם ליהנות מהטבת מס. אתם יכולים לקבל נקודות זיכוי לעולה חדש ותוך כדי כך, להתבסס כלכלית וגם לעשות משהו שאתם אוהבים.

כיצד שיווק ערכי יוצר לקוחות נאמנים?

יש יתרון נהדר בביסוס עסק חדש, על בסיס עולים חדשים שזה מקרוב באו. לאחר שתשלימו פרוצדורות כמו פתיחת עוסק מורשה ורישום העסק בביטוח לאומי, תוכלו לצאת במסע שיווק ערכי. כאשר תפעלו מול הלקוחות שלכם בצורה נאותה, באמינות, בצורה חמימה, מסבירת פנים ובהוגנות, אתם יוצרים בסיס חזק של לקוחות נאמנים לשנים קדימה. כל בעל עסק וותיק והגון יגלה לכם שבסיס חזק של לקוחות נאמנים, הוא המפתח לעסקים חזקים ויציבים. מפה, אפשר לצמוח ולגדול.

איך תירוצים עוצרים יזמים ואיך מתקדמים?

מרבית האנשים שרוצים להיכנס ליזמות, מקבלים רגליים קרות ומעדיפים להישאר עם מה שהם מכירים. הרבה תירוצים יכולים לעצור יזמים לפני ההצלחה, למשל חוסר ידע, חשש מפני הלא נודע, העובדה שעצמאים לא מקבלים תלוש משכורת קבוע ועוד. אם אתם רוצים להצליח, השכילו להשתמש בהזדמנויות מיוחדות אך גם הקפידו לרכוש ידע. אתם לא חייבים להבין הכל על תיאום מס הכנסה או על הנהלת חשבונות. אתם לא חייבים לדעת הכל על ניהול קמפיין פרסומי אונליין או איך להקים אתר שיווקי. בכל הדברים הללו, אנשי מקצוע יוכל לסייע לכם, כיזמים בתחילת הדרך. מי שמתרץ תירוצים, לעולם לא יתקדם בחיים. מי שמשקיע ולא מתייאש, בסופו של דבר מגיע רחוק. לסיכום, העלייה הנוכחית יכולה להיות הזדמנות עסקית. כלים כגון מחשבון מעמ הפוך ואנשי מקצוע כגון רואי חשבון ומנטורים לעסקים, יוכלו לעזור לכם להתקדם ולהגשים את יעדיכם.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content