סיבות להשתמש בשירות של רואי חשבון

5 סיבות לוותר על הרעיון של חיסכון בהוצאה על שירות של רואה חשבון בתור עצמאי בתחילת הדרך

כל בעל או בעלת עסק בתחילת הדרך שואפים באופן טבעי לצמצם את ההוצאות. מקסימום חיסכון הוא מרכיב קריטי בהתנהלות עד שנוצר בסיס לקוחות רחב ואיתן ואיתו תזרים מזומנים יציב (ולמעשה גם בעסק רווחי תמיד כדאי לחסוך בהוצאות לא הכרחיות). יחד עם זאת, המחשבה לוותר על שירות רואה חשבון היא רעיון בעייתי – משום שהחיסכון עלול לעלות לכם ביוקר. בעמוד זה תמצאו 5 סיבות למה כדאי לוותר על הרעיון של החיסכון הספציפי זה, וגם תשובות לשאלות נפוצות אודות שירותי רואה חשבון.

1. הימנעות מתשלום מיסים גבוהים שלא לצורך

הסיבה הראשונה שבגללה לא כדאי לוותר על שירותי רואה חשבון היא חבות המס של כל עצמאי. כבר בתחילת הדרך, עוד לפני שהעסק מתבסס, נדרש כמובן תשלום מיסים כחוק – וללא הבקיאות המקצועית של רואה חשבון מנוסה אתם עלולים לשלם סכומים גבוהים מאלה שהחוק מחייב, וחבל. בפרט מומלצת קבלת עזרה לעצמאים שעובדים במקביל כשכירים ולכן נדרשים לבצע תיאום מס (ללא תיאום שכזה התשלום לרשות המיסים יהיה גבוה בהרבה מזה ההכרחי).

2. חיסכון ניכר בזמן

תועלת נוספת שמספק משרד רואי חשבון לעצמאים בתחילת דרכם היא חיסכון של ממש בזמן. כידוע זמן הוא אחד המשאבים יקרי הערך ביותר בעידן הנוכחי, ובמיוחד כשפותחים עסק חדש ויש אינספור מטלות שחובה לסמן עליהן V. גם בעידן הדיגיטלי ייתכן צורך בהתרוצצויות – כך למשל אין אפשרות לבצע פתיחת תיק עוסק פטור מקוון במע”מ – ולכן הוויתור על שירותי ראיית חשבון יגבה מכם זמן יקר. יתרון זה של שירותי רואה חשבון בא לידי ביטוי כמובן גם במהלך הפעילות השוטפת של העסק, מדי חודש וביתר שאת לקראת הגשת הדוח השנתי למס הכנסה – מטלה שעלולה להיות מייגעת ותובענית למי שזו לא המומחיות שלו.

3. מיצוי כל ההטבות האפשריות לעסק

סיבה שלישית שבגללה ויתור על רואה חשבון בתחילת הדרך היא טעות שעלולה לעלות לכם ביוקר היא כספית: אמנם מן הסתם רואה חשבון גובה סכום כסף מסוים עבור השירות שלו, אבל במקביל הוא גם חוסך לכם כסף – בזכות האפשרות למצות את כל ההטבות האפשריות. כך למשל ניתן לקבל נקודות זיכוי עבור ילד בחינוך מיוחד ולשלם פחות מס הכנסה על הרווחים, באופן דומה יש נקודות זיכוי למי שמשלמים מזונות, להורים לילדים בהתאם לגילאים שלהם, נקודות זיכוי בעקבות לימודים אקדמאים ועוד – ורק עם איש מקצוע מיומן ניתן למצות את כולן בוודאות.

4. אפס סיכון לקונפליקטים מול רשות המיסים

אנחנו חיים בעידן המידע, ובהתאם כל בעל או בעלת עסק יכולים להגיע לכל המידע הנחוץ להם לצורך הגשת דוח מע”מ, מילוי הדוח השנתי למס הכנסה, מילוי הצהרת הון או כל פעולה אחרת הנדרשת על-ידי רשויות המס (ורשויות רלוונטיות אחרות). יחד עם זאת גם כשיודעים בדיוק איך מחשבים מע”מ, מהן הוצאות מוכרות וכו’, עדיין ייתכנו טעויות כשהגורם שממלא את הדוח הוא לא מומחה בכך. בהקשר זה כדאי לזכור שגם כשמדובר בשגיאה בתום לב, התוצאה עלולה להיות חקירה של רשות המיסים ואפילו העמדה לדין וכמובן קנסות משמעותיים. בעל או בעלת עסק שלא רוצים להסתבך עם רשות המיסים פשוט חייבים רואה חשבון מקצועי.

5. יכולת להתמסר לניהול העסק בלי הסחות דעת ובראש שקט באמת

הקמת עסק היא אתגר מורכב שכולל אינספור מטלות. גם כשהעסק מתחיל לפעול, הניהול השוטף מחייב קבלת החלטות רבות והקדשת תשומת לב מלאה לשלל סוגיות – תפעול העסק, רכישת חומרי גלם, כוח אדם, שיווק, טיפול בתקלות, שירות לקוחות ועוד ועוד. הנהלת חשבונות היא חלק בלתי נפרד מניהול כל עסק, וכשלא נעזרים בשירותי ראיית חשבון מקצועיים העול נופל על בעל או בעלת העסק. התוצאה היא חוסר יכולת להתמסר לניהול השוטף, ובמקרים רבים פגיעה באיכות קבלת ההחלטות עקב המחסור בזמן. לעומת זאת כשהפן הבירוקרטי מופקד בידי רואה חשבון במרכז עם ניסיון מובטח שקט נפשי, אין הסחות דעת ואפשר להוביל את העסק להצלחות.

שאלות נפוצות לגבי שירותי רואה חשבון - ותשובות

כן. במקרה כזה השירות יכלול את עריכת הדוח וכן סיוע במיצוי הטבות המס האפשריות וההחזרים שניתן לקבל מרשות המיסים.

חנות באמזון היא עסק לכל דבר. בהתאם, כמו כל עסק, אין חובה להיעזר ברואה חשבון עבור האינטראקציות השונות עם רשות המיסים, אבל 5 הסיבות הנ”ל תקפות גם כאן.

נכון ל-2022 הרף הוא 102,292 ₪. הרף משתנה במידה מסוימת משנה לשנה.

בהתאם להיקף השירות ולהיקף הפעילות של כל עסק.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content