פתיחת חברה במדינה אחרת

הקמת חברה בחו"ל - כל מה שרצית לדעת

הקמת חברה בחו”ל היא חלומם של ישראלים רבים, שמעוניינים לעשות את הצעד ולפרוץ לעולם הגדול. להקמת חברה בחו”ל יש הרבה מאוד יתרונות – פעמים רבות הכסף שלנו שווה יותר בחו”ל, המיסים נמוכים יותר, המחיה זולה וכן מדובר על הזדמנות מרגשת והרפתקה של ממש.


לצד כל היתרונות, יש גם הרבה אתגרים כשמדובר על הקמת חברה בחו”ל, בעיקר בבחירה ביעד הנכון להקמת חברה בחו”ל. המאמר הבא ייתן לכם כמה נקודות שחשוב לקחת בחשבון לפני שאתם קופצים למים ומגשימים את החלום.

רגולציות על הקמת חברה בחו"ל

חו”ל היא מילה גדולה – העולם שלנו קטן אבל גם גדול, ויש הרבה מאוד מקומות שונים בהם תוכלו להגשים את החלום של הקמת חברה בחו”ל. אם אתם כבר מכירים לעומק שוק מסוים בעולם אולי יש לכם יתרון, אבל אם אתם מחפשים יעד “מאפס” יש הרבה דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון. 


בראש ובראשונה, חשוב לחקור את הרגולציות במדינת היעד. יש מדינות נוחות מאוד להקמת חברות חדשות, הן מבחינת מיסים והן מבחינת השקעות זרות. באותה נשימה, יש מדינות שדווקא מערימות קשיים על זרים ויכולות להקשות על הגשמת החלום שלכם. לכן, עליכם לחקור היטב את המדינה: מה הרגולציות מבחינת הקמת חברה לזרים, איך משיגים את הויזה הדרושה לכם, מה ההגבלות ועוד.

מיסוי

לצד הרגולציות, אל תשכחו לתת את הדעת גם למיסוי. לכל מדינה יש את הדרך שלה להתמודד עם מיסוי של חברות ועסקים. חשוב לעשות שיעורי בית ולהבין מהם מרכיבי המס, מה נדרש מכם לדווח ואיך מיסוי עובד גם עבור העובדים שלכם. תוכלו ליצור קשר עם רואה חשבון שגר באזור, שיוכל לעזור לכם להבין מה נדרש מכם ואילו אתגרים עלולים לצוף כשתתחילו להקים את העסק. חשוב להבין גם האם קיימת אמנת מס בינלאומית בין ישראל למדינה שבחרתם, כדי למנוע כפל מס. 

סקר שוק

גם אם מצאתם יעד שנראה נהדר להקמת העסק שלכם מבחינת מיסוי ורגולציות, חשוב להבין אם העסק שלכם בכלל יכול לעבוד ביעד הזה. כלומר, האם יש שוק למוצר או לשירות שאתם מתכוונים להציע? מה התחרות במדינת היעד? האם אתם יכולים להציע בידול מיוחד שישים אתכם בראש התחרות? חשוב לקחת בחשבון את כל הפרמטרים האלו; אחרת, גם אחרי שתתמודדו עם כל הבירוקרטיה והלוגיסטיקה, תגלו שאין שוק למוצר שלכם ושאתם מתקשים להשאיר את הראש מעל המים. 

הקמת חברה בחו"ל

אז מצאתם יעד שמתאים בדיוק לכם – מבחינת מס, רגולציות, ואפילו נראה כי השוק במדינת היעד מחכה בדיוק לכם. עכשיו עליכם להקים את החברה בפועל. הקמת חברה זהו תהליך בירוקרטי שמשתנה מיעד ליעד. לרוב, בעיקר אם מדובר על מדינה שלא דוברת אנגלית, מומלץ ליצור קשר עם איש מקצוע שיסייע לכם בתהליך ובהגשת המסמכים הרבים הנדרשים להקמת חברה. כמו כן, תמיד טוב שיהיה עורך דין או רואה חשבון ממדינת היעד שיעמוד לצדכם ויעזור לכם בכל הקשור למיסים.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content