מה זה הסכם ממון ולמה הוא חשוב לניהול כלכלי מדויק?

מחלוקות היו כאן מאז ומתמיד, מרגע הופעתו של האדם הראשון. כל עוד אדם לא נמצא בדין ודברים עם אדם אחר, הרי שהוא לא נמצא במחלוקת. אבל ברגע בו נכנסות לדיון דמויות נוספות, באופן טבעי, יתעוררו מחשבות שונות וצרכים שונים וזה המקום בו נוצרות אי הבנות. הסכם ממון מאפשר לבני זוג להתכונן ליום שאחרי הזוגיות. אמנם, אף אחד מאיתנו לא רוצה לחשוב על היום הזה, אבל באופן טבעי, הרי שהכל יכול להתרחש. לכן, ההמלצה היא לחתום על הסכם ממון. הסכם אשר יסדיר את חלוקת הרכוש בין בני הזוג לאחר הגירושין ויקבע מה ייעשה בממון במידה ואחד מהשניים יעזוב את העולם. במאמר הבא נדבר על דגשים משמעותיים בחתימה על הסכם מהסוג הזה וננסה להסביר מדוע תמיד טוב להיוועץ באנשי מקצוע.

מה אנחנו רוצים למצוא בהסכם ממון

הסכם ממון כאמור, הוא מסמך משפטי, אשר מבהיר את האופן בו יחולק הרכוש ביום בו הזוגיות תסתיים. רבים אומרים כי הם לא רוצים לחשוב על היום הזה וכי באהבה אין הסכמים. אבל המציאות כמובן, מוכיחה לנו אחרת. דווקא משום שאנחנו לא יודעים מה צופן לנו העתיד, טוב להחליט מה ייעשה ברכוש עכשיו, שעה שהזוגיות יציבה והכל נראה בטוח על פניו. זה מפחית את תחושת אי הוודאות ובעיקר, עוזר לכם לקבל החלטות חשובות, כאשר אתם לא עומדים אחד נגד השני אלא, כאשר שניכם נמצאים באותו צד ומעוניינים בטוב המשותף.

הסכם ממון מכיל את הפרטים הטכניים. כלומר, פירוט של הממון הקיים אצל שני בני הזוג ולאחר מכן, נראה פירוט מסודר על האופן בו השניים מעוניינים לחלק את רכושם. אנחנו צריכים לזכור כי הרבה פעמים, בתחילת מערכת היחסים הזוגית, בני הזוג עדיין לא יודעים מה יעמוד לרשותם בעוד פרק זמן זה או אחר. בדיוק בגלל זה, כדאי להיעזר באנשי מקצוע שיעזרו לכם לרשום את הדברים בצורה מסודרת. 

מה תפקידם של אנשי המקצוע במהלך רישום הסכם הממון

רואה חשבון ועורך דין הסכמי ממון אלו האנשים הדרושים לכם כדי לכתוב את ההסכם ולסדר את מהלך העניינים בין שני בני הזוג. רואה חשבון חשוב כאן משום שהרבה פעמים, וודאי כאשר לבני הזוג נכסים מרובים וסיכוי להרחבת הפעילות העסקית, אין בעת כתיבת ההסכם את הפרטים המלאים שיאפשרו לנו להבין מה יהיה בגורל הרכוש בעתיד. שכן אנחנו מדברים על פוטנציאל לא ממומש. עורכי דין הסכמי ממון הם אנשי המקצוע שלכם כי הם ידעו איך לנסח את ההסכם כך שיקיף את כל הנקודות בהן עלולה להתפתח מחלוקת עתידית. כאשר אתם משלבים זרועות עם אנשי מקצוע מעולים, אתם בעצם מקבלים מענה לכל שאלה שנשאלת עכשיו וכזו שעדיין לא נשאלה. מה שמשאיר אתכם על הצד הבטוח.

לא כדאי להמתין, עשו זאת עכשיו

יש לבני האדם את הנטייה להתעלם מהאפשרות כי משהו רע יתרחש בעתיד. אנחנו מעדיפים להאמין כי העתיד יהיה טוב, אנחנו מעדיפים להימנע ממחשבות המעוררות בנו אי נעימות. אבל כאמור, המציאות משתנה ללא הרף והכל יכול לקרות. דווקא כדי לפתור מחלוקות מראש ודווקא כדי להשאיר אתכם, בני הזוג, בעמדה בה אתם בטוחים במה שיש לכם עכשיו ובמה שיהיה לכם בעתיד, אנחנו ממליצים לכם לא לוותר ולחתום בצורה מסודרת על הסכמי ממון הכתובים בידי אנשי מקצוע מיומנים. מי שכבר עשו את זה בעבר וישמחו לעזור גם לכם.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content