איך מדווחים על השקעה בזהב לעסק בדווח רווח והפסד?

עבור רבים מאיתנו מספרים רשומים על דוח ‘יבש’ לא אומרים יותר מדי. אבל האמת היא כי דווקא בדוחות הללו מסתתר סיפור הרבה יותר גדול אשר יכול ללמד אותנו על ההתנהלות של העסק, על האופן בו המנהלים מקבלים החלטות ועל הבחירות אשר מביאות את העסק מנקודה אחת לאחרת בכל רבעון ובכל שנה. במאמר הבא נדבר על דוח רווח והפסד. למה הוא כל כך חשוב ומה אתם, בתור בעלי עסקים יכולים לעשות כדי לחזק את העסק שלכם. נדבר כמובן על השקעה בזהב וכל מה שכדאי לדעת כדי להפוך למי שהאיתנות הכלכלית שלהם לא עומדת בסימן שאלה.

מה זה דוח רווח והפסד ומדוע הוא חשוב?

באופן כללי, אנחנו יכולים להצביע על שלושה דוחות בסיסיים, אשר יודעים לספר לנו מה קורה בעסק בכל רגע נתון. כל חברה בע”מ מחוייבת, על פי חוק, להוציא את שלושת הדוחות הללו אשר יירשמו על ידי רואה חשבון מטעם החברה. במידה והחברה מונפקת בבורסה, הרי שהיא חייבת לפרסם את הדוחות לציבור דרך אתר החברה ובאמצעות הגופים הפיננסים דרכם הציבור יכול לרכוש מניות בחברה. במידה ומדובר על עסק פרטי, אשר לא נסחר בשוק הציבורי, אמנם הדוחות לא חייבים להיות גלויים לציבור. אבל, במידה ותרצו לגייס משקיעים, הרי שעליכם לחשוף את הדוחות למשקיעים שלכם.

שלושת הדוחות בהם נשתמש כדי לאפיין את מצבה של החברה הם:

דוח רווח והפסד

אנחנו רוצים להבין בזמן אמת כמה מרוויחה החברה על כל מוצר אותו היא מוכרת ללקוח. למשל, אם אנחנו מדברים על חברת טכנולוגיה המתמחה בשיווק מחשבים, אנחנו נרצה להבין כמה מרוויחה החברה אחרי שמכרה את כל המחשבים שלה ושילמה לספקים, עבור חומרי הייצור, לפועלים שלה, למנהלים וכן הלאה. בדוח נראה את שורת הרווח הגולמי, את הרווח התפעולי, כלומר, כמה עולה לחברה לפעול, בין היתר דרך תשלום לעובדים, גיוס לקוחות חדשים באמצעות שיווק ועוד. כמובן נרצה לראות את שורת הרווח לפני הוצאות על מיסים. בדוח הזה לא נראה השקעה בנכסים כמו זהב למשל. אם כן, למה זהב חשוב לנו? מיד נגלה.

דוח מאזן

בדוח הזה אנחנו נרצה לראות מה החברה עשתה בכסף העודף אותו הרוויחה. למשל, חברה יכולה להחזיק בנכסים נדלניים כמו משרדי החברה, הנכסים הללו שווים כסף ומהווים מקור רווח נוסף לחברה. דרך נוספת להשקיע ולצבור תשואה היא לרכוש זהב. אנחנו יודעים כי זהב הוא חומר גלם אשר אינו מאבד מערכו ואנחנו יודעים כי בתקופות מאתגרות כלכלית משקיעים רבים נוטים לבטח את עצמם באמצעות זהב. רכישה של זהב כחלק מהפעילות הכלכלית של העסק מקנה לו יציבות כלכלית. יציבות מעודדת משקיעים להשקיע בחברה מתוך הנחה כי זו יכולה להתמודד עם משברים הבאים והולכים כל הזמן באופן טבעי.

דוח תזרים מזומנים

זה הדוח בו נבין כמה כסף זמין יש לחברה עכשיו. למשל, יכול להיות כי כל הכסף מושקע בנכס מניב או זהב. כלומר, אם החברה תרצה להוסיף מזומנים לתזרים השוטף, היא תדרש לבצע פעולות מכירה כדי להחזיק בכסף הזה. הדוח הזה נחשב פחות רלוונטי אלא אם המשקיעים מעוניינים להרוויח דיבידנטים, אבל זה כבר נושא למאמר אחר.

להיעזר באנשי מקצוע כדי לצמוח ולהתפתח

יציבות פיננסית מאפשרת לכם, בעלי העסק, ללכת קדימה ולהרחיב את החברה או הארגון. השקעה נבונה ובחירה של רואה חשבון מנוסה אשר יכול לייעץ לכם כיצד לכלכל את צעדיכם על הצד הטוב ביותר, אלו הפעולות אשר יבטיחו לכם את היכולת לשגשג לאורך הזמן. לפרטים נוספים, מוזמנים ליצור קשר ולקבל הכוונה מדויקת. 

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content