אודות לימודי חשבונאות

לימודי העשרה בתחומי חשבונאות

לימודי העשרה

משרדים העוסקים בראיית חשבון ובעריכת דין מעניקים ללקוחות שלהם שירות מקצועי ביותר וזאת לאור לימודי העשרה שעברו אנשי המקצוע הן עורכי הדין והן רואי החשבון. בתחום זה יש כל הזמן שינויים לאור חוקים חדשים, תקנות שנכנסות לתוקף, היטלים ומיסים חדשים הקשורים לפעילות העסקית בארץ ובחו”ל ושינויים נוספים שמתרחשים במשק בהתאם להחלטות ממשלתיות שונות. כל מי שעוסק בתחום זה לא יכול לקפוא על שמריו אלא חייב להיות מעודכן בכל נושא שמתחדש כדי לתת תשובות מלאות ואת מלוא המעטפת ללקוחות. 

אין ספק שכל לקוח סומך על הייעוץ ועל ההמלצות של איש המקצוע אשר בדרך כלל מלווה אותו שנים רבות ולכן רק לאחר קבלת הכשרה וביצוע עריכת דין לימודים בתחום הקונקרטי, עורכי הדין יכולים לסייע ללקוחות שלהם. לדוגמה משרד המשפטים החל לפני כמה שנים בתוכנית לביצוע ייפוי כוח מתמשך. עורכי הדין שעוסקים בתחום המשפחה והביעו את רצונם לעסוק גם בעריכת מסמך זה, עברו הכשרה ייעודית מטעם משרד המשפטים. בתום הלימודים עורכי הדין הללו קיבלו מסמך המאפשר להם לעסוק בכך וכך הם מסייעים ללקוחות שלהם בעריכת מסמך חשוב זה שמיועד בדרך כלל לאנשים מבוגרים.

בחירה של לימודי העשרה

רואי חשבון עוברים השתלמויות מקצועיות בתחומים שונים. יש כאלו שבוחרים לימודי העשרה הקשורים לנישה שבה הם עוסקים כדי להעשיר את הידע שלהם כמו לדוגמה מיסוי בין-לאומי, אך יש גם מקרים שבהם רואי החשבון מעוניינים לפתח נישה נוספת בפעילות שלהם ולכן מעשירים את הידע שלהם ברובד נוסף.

יש מוסדות לימוד רבים שמציעים קורסים שונים בנושאים שונים וזאת לאור השינויים התכופים ברגולציה. הלמידה של כל רואה חשבון בקורסים של לימודי העשרה שמארגנים משרד האוצר וגורמים אחרים הם אקוטיים להמשך העיסוק בתחום החשבונאי.

לימודי ראיית חשבון

ברוב המקרים מי שלומד ראיית חשבון מרגיש אילו תחומים מדברים אליו יותר והוא מחליט להתמקצע בתחום זה, כמו ליווי של חברות או של עסקים קטנים בנישה מסוימת כמו אתרי אינטרנט מקוונים. אך אם לדוגמה רואה חשבון ממוקם באזור מסחרי והוא מקבל בקשות רבות לגבי עבודה עם חברות ישראליות אשר פועלות בחו”ל, הוא יירשם לאופציה של לימודי העשרה לנישה זו . וזאת רק במקרה שהלימודים הבסיסיים שהוא למד, לא הקנו לו את מלוא הידע הנחוץ לו. יש מקרים שבהם אין לו צורך בכך.

היי טק וסטארט אפ

כל רואה חשבון נתקל במסגרת העבודה שלו בבקשות שונות שמצריכות ממנו לימודי העשרה כדי להתמקצע בתחום נוסף וכך להעניק ליווי מלא ללקוחות. זה קורה בבקשות מיוחדות כמו אלו הקשורות להתנהלות של חברות סטארט אפ וחברות היי טק, לגבי הפעילות שלהם בארץ או מעבר לים.

כאשר כל רואי החשבון בכל משרד עוברים לימודי העשרה, הדבר מעלה באופן משמעותי את הרמה הכללית של השירות שהם מעניקים ללקוחות שלהם ולכן ניכרת שביעות רצון גבוהה. 

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content