הטבות במיסים שמגיעות למשרתים בצבא

אילו הטבות נותן שירות צבאי מבחינת מיסים?

שירתתם שירות צבאי חלקי או מלא? בשורות הבאות תבינו האם מגיע לכם הטבות מבחינת מיסים. מי תבינו מה צריך לעשות כדי לקבל את ההטבה וכמה בעצם, היא שווה. כמו כן, נסביר למה גובה ההטבה מושפע מגובה ההכנסה שלכם. כמו כן נוסיף כמה טיפים, איך תוכלו להקל את הפרוצדורה של פתיחת עסק, אם אתם רוצים להיות עצמאיים.

האם הצבא נותן הטבות מס לחיילים משוחררים?

בעל משרד רוח מסביר כי הצבא מעניק לחיילים הטבות, כגון מעניק שחרור, אבל הטבות מס אינן באחריות הצבא. מי שהחליט לאשר הטבות מס לחיילים משוחררים זה המחוקק הישראלים. רשות המיסים, באישור מקבלי ההחלטות, החליטו שכל חייל או חיילת ששירתו שירות סדיר, יהיו זכאים להטבה. 

האם גם שירות אזרחי נותן הטבות מבחינת מיסים?

אין הבדל בין למי שעשה שירות לאומי לבין מי ששירת שירות צבאי סדיר, מבחינת הטבת המס. במילים אחרות, לא מפלים בנות ובני שירות לאומי אזרחי. לכן, כל צעיר או צעירה שסיימו שירות צבאי או לאומי צריכים לדעת איך לממש את ההטבות המגיעות להן (ונסביר על כך בהמשך).

האם הטבת המס נועדה לשכירים או גם לבעלי עסקים?

במידה והשתחררתם מהצבא ואתם שוקלים האם כדאי להיות שכירים או שעדיף עצמאיים, הרי שיש המון שיקולים לכאן או לכאן. אבל לענייננו, הטבת המס מגיעה לכם בין אם תעבדו כשכירים ובין אם תפתחו עסק ותרוויחו בתור עצמאים. רק נציין בקצרה שיש לעבור תהליך פתיחת עוסק פטור או פתיחת עוסק מורשה, על מנת להיחשב לעצמאים כחוק. אגב, עצמאים זכאים להטבות נוספות מול רשות המיסים, אך גם יש להם חובות מסוימים. למשל, עסוק מורשה צריך לדווח גם על הכנסות המע”מ. כמו כן, על פי גובה ההכנסות, יתכן שתצטרכו לשלם מקדמות מס לאורך השנה (חלק מהעצמאים משלמים רק בסוף שנה).

האם הטבת המס מתקבלת אוטומטית?

הטבת המס העיקרית שממנה נהנים חיילים משוחררים נקראת נקודת זיכוי. לפני שנסביר מה המשמעות של נקודות זיכוי לחייל סדיר, נבהיר כי זו לא הטבה אוטומטית. כלומר, לא הצבא מדווח לרשות המיסים אלא כל חייל או חיילת צריכים לדווח על כך. למעשה, הדיווח נעשה על פי רוב דרך המעסיק. תקבלו טופס שבו תפרטו שאתם חיילים משוחררים. על פי הדיווח הזה ועל פי תאריך השחרור, תקבלו למשך פרק זמן מסוים, הטבת מס שפירושה – תשלמו הרבה פחות מס מכפי שמגדיר החוק. אגב, עצמאים יכולים לדווח על היותם חיילים משוחררים ישירות למס הכנסה או שרואה החשבון ימלא עבורם את הטופס המתאים. יש לצרף תעודת שחרור או אישורי שירות לאומי. 

כמה שווה הטבת המס לחייל משוחרר?

באינטרנט ניתן למצוא מחשבונים שיכולים לסייע לחשב כמעט כל דבר. יש מחשבון מעמ ויש מחשבון נקודות זיכוי. אבל גם ללא מחשבון יהיה לכם קל להבין כמה בדיוק שווה הטבעת המס המגיע לכם לאחר שירות צבאי. גובה ההטבה תלוי במשך השירות או במשך השירות הלאומי. שירות לאומי של שנה, שירות צבאי של מעל שנה אך עד 23 חודשים (בנים) או שירות מעל שנה אך עד 22 (בנות) מקנה נקודת זיכוי אחת. חיילים ששירותו מעל 23 חודשים, חיילת ששירתו מעל 22 חודשים או שירות לאומי של שנתיים, מקנים שתי נקודות זיכוי. השווי של נקודת זיכוי כיום (2022) עומד על 223 ₪ לחודש. משך ההטבה הוא עד 3 שנים. כלומר נכפיל 223 כפול 2 כפול 36, וקיבלנו הטבת מס מכסימלית של – כ-16,000 ₪. 

איך מקבלים את מקסימום הטבת המס?

חשוב לציין כי על מנת לקבל את הטבת המס, צריך כמובן שתהיה הכנסה, מעבודה או מעסק. הכנסות מנכסים לא זכאיות להטבת מס כזאת. על מנת לקבל את מקסימום הטבת המס, צריך שההכנסה תהיה חייבת במס לפחות בסך ההטבה החודשי. כלומר, בעלי הכנסות נמוכות, שלא מגיעים לסף המס, לא נהנים בפועל מההטבה.

איך חייל משוחרר פותח עסק כחוק ובקלות?

פתיחת עסק כחוק נעשית בפניה אל רשות המיסים ואל ביטוח לאומי ומע”מ. פתיחת תיקים בשלושת הרשויות הללו מאפשרת לכם לעבוד כחוק עצמאים. ניתן להיעזר ברואה חשבון. שימו לב שתוכלו לממש את הפיקדון לחיילים משוחררים, לטובת פתיחת עסק.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content