תהליך הפירוק יכול להיות תהליך שלוקח זמן עם שלבים רבים המעורבים בו. לדוגמה, התהליך יכול לכלול תהליכים משפטיים כמו הגשת בקשה לפשיטת רגל או פירוק, ארגון מחדש של נכסים והתחייבויות, סיום חוזים וחבילות פיטורים לעובדים. פירוק עסקים הוא דאגה גדולה כיום. קשה יותר ויותר למצוא חברה שיש לה פוטנציאל לצמוח בעתיד.

 

להלן כמה מהדרכים שבהן חברות מתפרקות:

1) מיזוגים ורכישות: רכישות מתרחשות כאשר חברה אחת רוכשת חברה אחרת. זה קורה על מנת להרחיב את העסק הנוכחי, או כאשר אין אפשרויות אחרות זמינות להישרדות.

2) פשיטת רגל: כאשר עסק אינו יכול לשלם את חובותיו, הוא יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל ולהתפרק. זה קורה כאשר לא נשאר מספיק כסף כדי להמשיך לפעול, או אם החברה עברה מינוף יתר ואינה יכולה לקיים את עצמה.

3) ארגון מחדש של תאגידים: סוג זה של פירוק מתרחש כאשר ארגון מחדש את עצמו על מנת לשפר את היעילות או הרווחיות.

בעבר, לחברות הייתה שליטה רבה על העובדים שלהן. הם יכלו להכתיב מה הם רוצים מהם ואיך הם רוצים שהם יפעלו. כיום, חברות מתמודדות עם הרבה אתגרים עקב העלייה בטכנולוגיה ובאוטומציה. פירוק חברות אינו תהליך קל אך הוא הפך לקל יותר, במידה ואתם צריכים עזרה בטיפול הזה מומלץ להזמין את השירות של המרכז לפירוק חברה.

חברה היא כמו אורגניזם חי שצריך להמשיך לצמוח, להשתנות ולהסתגל כדי לשרוד. לכל חברה יש את הסיפור וההיסטוריה שלה אבל לפעמים, זה פשוט לא מספיק שהחברה תמשיך בדרכה. לפעמים, חברה עלולה להיאלץ להתפרק בגלל גורמים חיצוניים כמו ביצועי שוק גרועים או חוסר מימון. בחלק זה תמצאו מידע על האופן שבו חברות עוברות את תהליך הפירוק ומהם השלבים הכרוכים בו. העולם עד לעלייה מהירה במספר החברות שיוצאות מהעסק. חשוב שעסקים יהיו מודעים לאסטרטגיות השונות שניתן להשתמש בהן כדי להתמודד עם מצב זה.

 

ישנן מספר אסטרטגיות שיכולות לעזור לעסק לשרוד כשהוא עומד בפני פירוק. אלו כוללים:

 

פירוק חברות היה נושא פופולרי בחדשות לאחרונה. הוא משמש לעתים קרובות כדוגמה להשפעות השליליות של הגלובליזציה. בחלק זה נבדוק מה קורה לחברה לאחר התפרקותה ומדוע זה קורה יותר ויותר היום. חלק זה יספק גם כמה דוגמאות לחברות שהתפרקו בשנים האחרונות וכיצד פירוקן השפיע על העובדים והלקוחות שלהן. פירוק הוא הליך משפטי של פירוק תאגיד, שותפות או עמותה לא מאוגדת מתוך כוונה לחסל את נכסיו ולחלק את יתרת רכושו לבעלי המניות, השותפים או החברים בו. הפירוק יתבצע בדרך כלל על ידי צו בית משפט שבו שופט ממנה נאמן שייקח אחריות על ענייני החברה. לאחר מכן יסלק הנאמן את נכסי החברה ויחלקם בהתאם לתנאים המוסכמים על כל הצדדים הנוגעים בדבר.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content