הקתנת הוצאות של עסקים

טיפים לייעול הוצאות של העסק

ייעול הוצאות

המטרה של כל אדם שמקים עסק, הן אם מדובר בעסק קטן או בחברה בע”מ היא שיהיו לו הכנסות רבות, הוצאות מועטות ורווחים גבוהים. כדי להגיע לכך רצוי להיעזר בשירותים מקצועיים של יועץ עסקי שמכיר את אופן ההתנהלות בכל עסק באופן רוחבי והוא מסוגל לסייע כדי להגשים את החלום.

היתרונות של יועץ עסקי

יועץ עסקי בוחן את כל ההתנהלות הפיננסית בכל עסק ומוצא מהר מאד אילו הוצאות כספיות הן מיותרות ובאילו סעיפים חשבונאיים יש אפשרות לחסוך וכך לצמצם את רמת ההוצאות של העסק. סוגי ההוצאות משתנים בין עסק לעסק וזאת על פי תחומי הפעילות שלו ולכן הייעוץ הוא פרטני.

חיסכון עסקי בהוצאות השוטפות

הוצאות מוכרות – הסעיפים שאפשר לחסוך בהם:

  • בזבוז של אנרגיה במשרדים כיוון שהמזגנים עובדים בכל החדרים לאורך כל היום גם כשהעובדים אינם נמצאים בחדרם. הפתרון הוא לכבות את המזגנים בעת היציאה מהחדר או לחלופין להתקין מערכת חכמה יותר שתסווג את האנרגיה על פי הצורך.
  • בזבוז של נסיעות, דבר שגורם לצריכה גבוהה של דלק ולבלאי גבוה של הרכבים. הפתרון הוא ריכוז נסיעות של אחד העובדים ליעד מסוים ולא נסיעה של כמה רכבים במועדים שונים למקום זהה.
  • הוזלה של מחירי הדלק על ידי יצירת מכרז בין חברות הדלק והתקנת דלקן כדי שהעובדים ימלאו דלק רק בתחנות מסוימות, או לחלופין מעבר לרכבים חשמליים.
  • בחברות שבהן יש צורך ברכישת ציוד כבד כמו משאיות, מלגזות וכו’, יש אפשרות לרכוש דגמים מצוינים של ציוד זה יד שנייה כשהם במצב מכני וחשמלי מעולה וכך לחסוך כסף רב.
  • צמצום שעות העבודה של עובדים מסוימים, כיוון שיש אבטלה סמויה וכך סך תשלומי השכר יהיו נמוכים יותר.
  • מעבר לעבודה היברידית וכך העובדים לא יפסידו שעות עבודה כשהם נמצאים פרקי זמן ארוכים בדרכים בדרך לעבודה. מי שנוסע ברכב של העבודה יחסוך בדרך זו את עלויות הדלק והתיקונים של הרכב בעקבות הבלאי הגבוה.
  • בדיקה מעמיקה של דגמי המחשבים הנחוצים לחברה וקבלת כמה הצעות מחיר כדי לבחור בספק הזול ביותר שגם יספק את המחשבים תוך פרק זמן קצר וייתן תקופת אחריות מקסימלית.

יועץ עסקי בעסק

יועץ עסקי עובר על דוחות רבים כמו תזרים המזומנים, דוחות רווח והפסד מפורטים ומהם הוא לומד היכן יש כשלים. אם מדובר לדוגמה בחברה שיש לה כמה סניפים הוא ימליץ על סגירת סניף שהוא לא רווחי, כיוון שההפסדים שלו משפיעים על הרמה הכללית של הרווחיות בעסק. 

כמו כן הוא עשוי להציע צמצום של פעילות עסקית לרובד מסוים כיוון שהתוצאות הן מינוריות ולכן ההוצאות אינן שוות זאת. כמו לדוגמה עבודה עם קמעונאיים, או לחלופין עם לקוחות בחו”ל שכרוכה בהוצאות רבות. 

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content