איך להקטין הוצאות של עסק חדש

טיפים לחיסכון בהוצאות של עסק בתחילת הדרך

עסק קטן, לא אמור להתרכז בלהוציא הרבה כסף, אלא בלהגשים את החזון שלו. בשלב מסוים, החזון שלו, המוגשם – יניב עבורו, ובכן, כסף. עד אז, עד אשר ייכנסו בוכטות של כסף – יהיה נכון לצמצם הוצאות במידת המוטב. אלא אם כן, לא מדובר בעסק אשר מעוניין לחסוך בהוצאות, מסיבותיו שלו.

השכרת משרדים על בסיס יומיומי כדרך לייעל הוצאות

דרך אחת, לחסוך בהוצאות – היא למצוא את הדרכים לקבל מה שרוצים, בעלות מופחתת. לדוגמה, יכול להיות שיש עסק בתחילת דרכו, אשר יש לו סיבה להשתמש במשרד רק פעם בשבוע, או פעם בחודש, או פשוט, לעתים מסוימות. במקרה שכזה, השכרת משרד על בסיס יומי יכולה להיות רלוונטית יותר מאשר השכרת משרד על בסיס חודשי. אולי ברמת התמחור, אולי ברמת הנוחיות. שכן, במקום להשכיר את כל המשרד לכל השנה ו/או למספר חודשים, להשכיר את המשרד רק לזמנים בהם יש כוונה לעשות בו שימוש. ניתן להתייחס לזה קצת כמו משרד פרילנס. לא מדובר במשרד שהוא “חלק מהחברה / מהעסק”, אלא במשרד שפונים אליו עבור צרכים נקודתיים.

בחירת הציוד הנכון

דרך נוספת לחסוך כסף, היא להסתכל על הציוד בו עושים שימוש. מכונות צילום משולבות, מדפסות, ניירות הדפסה, חומרי כתיבה, אלקטרוניקה, מחשבים, ריהוט וכן הלאה. דרך מסוימת, להוזיל בעלויות ועדין לקבל את מה שרוצים – היא לבדוק מה יש למוכרי יד שנייה להציע, או לחילופין, לפנות לספק אשר מוכר פריטים במכירי סיטונאות. מעבר לכך, ניתן לבצע סקר שוק ולהשוות מחירים. הן בין מוצרי יד 2, והן בין ספקים, והן בין מה שמוצע כסחורה חדשה בשוק. ובכך, לקבל הצעות שונות ומתוכן לבחור את המתאימה והיעילה. 

יש שימליצו, באם המשרד מתכוון להדפיס דפים מרובים – לרכוש מדפסת לייזר, אשר יכולה לספק הספק מהיר. בייחוד אם יש כוונה לספק מידה מרובה של מסמכים במהירות גבוהה. אין מדובר במוצר זול או קומפקטי, אך אפשר לברר על יד 2, על דגמים קומפקטיים יותר באופן יחסי ובאופן כללי לעשות סקר שוק. מנגד, עסק בתחילת דרכו אשר לא מתעניין בהספק גבוה, ובהדפסת מסמכים באופן מהיר ככל האפשר ועוד בכמות גבוהה – יכול לבדוק את האפשרות של לדלג ולוותר על מדפסת. או לחילופין, לרכוש מדפסת סטנדרטית בהספק נמוך יותר, למדפסת לייזר, באופן יחסי – אך מתאימה בהחלט לצרכים.

מיטוב צריכה חשמלית של מכשירים

נושא נוסף שניתן להתבונן עליו הוא הוצאות החשמל. בהינתן הרצון לרכוש מוצרים חשמליים, ניתן לבדוק צריכת אנרגיה ודירוג אנרגטי. ובכך, ניתן למצוא מוצרים ופריטים, שעם הזמן, יכולים לסייע בחיסכון יחסי בעלויות החשמל. מנגד, ניתן להסתכל על פריטים חשמליים קיימים בבית העסק ולראות אם הם עומדים בסטנדרטים חסכוניים יחסית של צריכת חשמל.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content