איך להפוך עסק ליותר רווחי

טיפים להגדלת רווחים עם ניהול כלכלי ופיתוח עסקי נכון

כלל חשוב הוא לחיים שאנו מוכרחים להסתכל צעד אחד קדימה בכל עת ועת. אם בנהיגה עלינו להסתכל על הרכבים קדימה ולאחור ולפעול על-פיהם, כך גם בעסק אנו מנווטים בכל עת תוך שאנו מביטים בכל המראות, נחשפים לכל הנתונים ועורכים את השיקולים האישיים שלנו.

אחד מן השיקולים שיועצים עסקיים רבים רואים בהם כערך עליון הוא נושא הפיתוח העסקי. היכולת של בעל או בעלת העסק להסתכל קדימה ולבחון מהם המהלכים הבאים בתור, מה ישדרג את בית העסק, מה יעניק לו את היכולת לספק שירות טוב יותר, איזה מוצר יענה על צורכי השוק וכל שכן צורכי קהל היעד הפוקד את העסק.

פיתוח עסקי בהיבט החשבונאי

מעסקים קטנים ועד גדולים, ובכל היק פעילות ובכל ענף ותחום; מטרתם של כל העסקים היא אחת ויחידה: להגדיל את רווחיותו של העסק.

היבט זה מוביל לתשלובת הכה מובהקת שקיימת בין ניהול ספריו של בית העסק והבנת פעילותו הפיננסית השוטפת לבין מהלכיו העסקיים העתידיים.

כל עסק שאיננו מפתח את עצמו ובוחן את מהלכיו קדימה, הוא למעשה עומד במקום, הוא עסק במקום מסוים מתקיים ללא חזון.

עלינו לשאול את עצמנו מה יאפשר לנו להגדיל את העסק? מה יאפשר לנו לפתח אותו? לשמר את קצב הצמיחה ו/או להגביר את הקצב הקיים.

עלינו לבחון היטב את המספרים, לקבל החלטות על מהלכים שחלקם בגדר הימור וחלקם עושים שימוש מושכל בהון שנצבר. ובדיוק לשם כך בכל היבט בו אתם מבקשים לפתח את העסק, אל נא תהססו מלפנות לרואה החשבון שלכם.

באילו דרכים ניתן לפתח את העסק?

למעשה השמיים הם הגבול, ולשם צעדים שכאלו הרי שגם ניתן לצוות אנשי מקצוע נוספים לצד רואה החשבון דוגמת יועץ עסקי המתמחה בביצוע מהלכים עסקיים חדשים ובניתוח פעילותו העסקית הקיימת של בית העסק.

הפיתוח העסקי יכול להתבטא בהקמתה של מחלקת שירותים חדשה או כניסה לשוק עם מוצר חדש. הפיתוח העסקי גם יכול להתבטא בקרב חברות גדולות יותר עם מהלכים הפועלים לצורך מיזוגן של חברות.

לעתים, פיתוח עסקי יוכל בהחלט גם להתבטא בהחלטתו של בית עסק לסגור מחלקה מסוימת ולהקדיש את משאביו עבור מחלקות חדשות או מחלקות קיימות. כל היבט שיש בו כדי לשנות את הפעילות העסקית הקיימת, תוך מתן דגש על רווחיותו של בית העסק, הרי שהוא עונה על הגדרתו של הפיתוח העסקי.

“החלטתי לפתח את העסק, האם כדאי שאתייעץ עם רואה החשבון?”

כל צעד ולו הקטן ביותר שיש בו כדי להוביל לשינוי משמעותי בפעילות העסקית ובגובה ההכנסות וההוצאות, הרי שמומלץ יהיה להיוועץ עם רואה החשבון של בית העסק.

ייעוץ שכזה יוכל לסייע רבות בגיבוש האסטרטגיה העסקית הנכונה, באסטרטגיית המיסוי אל מול הרשויות ובהוצאות שונות לאורך שנת המס אשר יוכלו לעבוד לטובת בית העסק, ולהוות כזרז יעיל עבור שדרוגו של בית העסק.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content