מהי חשיבות תפקידם של חשבי השכר?

חשבי השכר הם במידה רבה חלק ממערך ראיית החשבון של כל ארגון, תאגיד או חברה. תחום זה דורש מומחיות רבה והכרות עם החוקים והדרישות השונים, בכל הקשור לתשלום השכר לעובדים. לא מדובר בחישוב השכר בלבד, אלא גם בחישוב נכון של ימי חופשה ומחלה, שמירה על זכויות העובדים וגם הגנה על העסק מפני סיכונים העשויים לעלות, עקב חישוב שגוי או נטילת זכויות מהעובדים. במאמר זה נבחן את החשיבות של תפקידם של חשבי השכר וכיצד הם ממלאים תפקיד חשוב במערך ראיית החשבון של ארגונים וחברות.

מהי המומחיות של חשבי השכר?

חשבי השכר מתמחים בניהול התהליך המורכב והעדין של חשבות השכר. חשבות שכר דורשת תשומת לב רבה לפרטים, כדי להבטיח שכל עובד ועובד יקבל את כל המגיע לו על פי חוק. משימה זו דורשת הכרות גם עם חוקי מיסוי שונים, דבר אשר משפיע מאוד על הניהול הפיננסי של הארגון כולו. אם כן, תפקיד זה מביא עמו רמה גדולה של אחריות, גם כלפי העובדים וגם כלפי הארגון. חישוב שגוי של השכר או של המיסוי הנדרש, עשוי להוביל לטעויות משמעותיות שיביאו להשלכות לא רצויות. 

מהם תחומי האחריות של חשבי השכר?

כפי שציינו לחשבי השכר ישנם מספר תחומי אחריות חשובים. למשל, אחד מתחומי האחריות הללו הוא כמובן חישוב של השכר עצמו. לכאורה מדובר במשימה פשוטה, אך למעשה לא כך הדבר. בחישוב השכר יש לקחת בחשבון מרכיבים רבים כמו מיסוי, ימי חופשה, ימי מחלה, שעות נוספות ועוד. בארגונים גדולים חשבי השכר נדרשים לבחון באופן מדוקדק את השכר של עשרות עובדים ולעיתים אף יותר.

תחום אחריות נוסף הוא התאמה של הפעילות לחוקי המיסוי השונים בישראל. על תאגידים בגדלים שונים פועלים חוקי מיסוי שונים, הקשורים גם לתחום השכר. לכן, חשבי השכר חייבים להיות בעלי ידע מעמיק בחשבונאות ובמיסוי, כדי להבטיח כי פעילות החברה תעלה בקנה אחד עם החוקים הרלוונטיים לחברה.

כמובן כי חלק נוסף מתפקיד זה הוא גם ניהול של תיעוד ורישומים של הפעילויות השונות. במקרים בהם עובד טוען כי נעשה תשלום שגוי או שזכויותיו לא ניתנו לו, באמצעות תיעוד מדוקדק ניתן להגן על החברה מפני תביעות. אם כן, תפקיד זה דורש יכולת סדר וארגון גבוהה, כדי להבטיח שהפעילות תתועד באופן המדויק ביותר. 

איזו הכשרה עוברים חשבי השכר?

חשבי שכר נדרשים בהכשרה מעמיקה ומקיפה, אשר מאפשרת להם לעמוד בדרישות המחמירות שהתפקיד מביא עמו. נושאי הלימוד במהלך הקורס אותו עוברים חשבי השכר לעתיד הם מקיפים ורבים. בסיום, מעבר למבחני הסיום של הקורסים עצמם, נדרשים החשבים לעבור גם בחינה חיצונית מטעם הלשכה לרואי החשבון בישראל. רק מי שעובר את הבחינה הזו, יהיו מוסמכים לעבוד בתפקיד זה בתוך חברות וארגונים שונים.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content