פעולות מימון והלוואות: מה רואה חשבון מנוסה ימליץ?

מימון

עסקים וגם אנשים פרטיים זקוקים לכספים בסיטואציות שונות. הדרך הנכונה היא להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום מימון, כדי לקבל החלטות נכונות מבחינה פיננסית. לאור השינויים הרבים אשר חלים במשק מדי יום בשנים האחרונות, ההחלטה הזו מקבלת משנה חשיבות וזאת כדי שלא יוצר מצב שבו הלקוח ישלם כספים מיותרים עבור ריביות שוחקות, עמלות גבוהות, קנסות ועוד. רואה חשבון מקצועי יבחן עבור כל לקוח את כל האפשרויות הקיימות ובהתאם לכך ימליץ על המסלול הנכון ביותר עבורו.

אם מדובר באדם פרטי שמעוניין ליהנות מהאופציה של משכנתא הפוכה ריבית, רואה החשבון יבחן את הצעות המחיר שהתקבלו מהבנקים המסחריים השונים. ברוב המקרים יש הבדלים בין ההצעות השונות באחוז הריבית, בעמלות ובפרטים אקוטיים נוספים. לאחר בדיקה מעמיקה, רואה החשבון ימליץ על מסלול של קבלת סכום חד פעמי בסכום הנחוץ ללקוח וזאת כנגזרת מערך הדירה שברשותו. או לחלופין עדיף לבחור את האופציה של קצבה חודשית בסכום קבוע של כמה אלפי שקלים וזאת עד גיל 120.

מימון לבעלי עסקים

בעלי עסקים זקוקים לאפשרות מימון עבור הון חוזר או עבור פיתוח הפעילות העסקית. לאור זאת הם מחפשים את הדרכים המיטביות שיאפשרו את קידום העסק ואת יציבותו. רואה החשבון שמלווה אותם מציע להם הלוואות שונות כשהמובילה בהן היא הלוואה בערבות מדינה. ברוב המקרים התנאים המסחריים של הלוואה זו הם הטובים ביותר. ההלוואה ניתנת לשבע שנים ויש בה גם אפשרות לתקופת גרייס בחצי השנה הראשונה. כך בששת החודשים הראשונים החברה אינה משלמת את התשלומים החודשיים, כדי לא להיכנס לסחרחרת של הוצאות נוספות.

אופן קבלת הלוואה בערבות מדינה

הלוואות בערבות מדינה הן מימון מעולה ולכן לקוחות רבים פונים לבנק שנציגיו בוחנים כל בקשה באופן מוקפד ומאשרים את כולה, חלק ממנה, או לא מאשרים אותה כלל. העסק אמור להעביר לבנק כמה מסמכים בסיסיים כמו לדוגמה:

  • תוכנית עסקית שהכין רואה החשבון ובו מוצגים התכנונים לשנים הבאות. התוכנית כוללת את צפי ההכנסות על פי המכירות, את אופן התפעול של העסק, הקשרים העסקיים, פיתוח תחומים חדשים ועוד.
  • תזרים מזומנים הכולל תחשיבים כספיים לכמה חודשים קדימה. איש הכספים כולל בו את כל העסקאות שבוצעו ולכן בגינן אמורים להתקבל כספים במועדים שונים וגם עדכון של התשלומים שהתקבלו מלקוחות שונים והם יקבלו ביטוי ביתרות הבנק.
  • תקציב מסודר שמכין רואה החשבון לגבי ההוצאות הצפויות ברבדי העשייה השונים של העסק.
  • העתקי התשלומים למע”מ, ביטוח לאומי ניכויים, ומס הכנסה ניכויים לאחרונה.
  • העתקי הדוחות הכספיים שהוגשו בשנים קודמות.

קריטריונים לקבלת הלוואות

האחראים על מימון הלוואות בערבות מדינה, קבעו קריטריונים מסוימים עבור סך ההלוואות שיאושרו לכל לקוח וזאת על פי היקפי העבודה שלו בשנה החולפת, או על פי צפי הפעילות העסקית אם מדובר בעסק חדש.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content