למה כדאי לפתוח עסק משלך

התלבטויות נפוצות לגבי יציאה לדרך עצמאית שלא כדאי לתת להם לעצור אתכם

חשבתם פעם לצאת לדרך עצמאית? נמאס לכם לעבוד בתור שכירים אבל שמעתם שקשה להיות עצמאיים בישראל? אין ספק שלא חסרות התלבטויות וחששות, בפני מי שרוצה להפוך לעצמאי. אבל יש לנו תשובות שיעזרו לכם להתקדם לשלב הבא. אם אתם די נחושים אבל עדיין קצת מבולבלים ויש דברים שעוצרים אתכם, תגלו הרבה עניין במה שיש לנו לומר.

האם אני באמת מתאים להיות עצמאי?

האמת אין שאין כמעט עצמאי אחד שלא נתקף התלבטות וספקות, לפני שפתח את העסק הראשון ולפני שהפך לעצמאי. אף אחד לא נולד יזם ואף אחד לא מבטיח הצלחה בטוחה. אבל אם יש לכם רצון עז, אם יש מוטיבציה להצליח ואתם מוכנים לעבוד וללמוד בשביל זה, אל תתנו לשום דבר לעצור אתכם. אפשר להתחיל עם פתיחת תיק עוסק זעיר ולנהל עסק קטן תוך כדי עבודה שכירה במקביל. אחרי שתרגישו יותר ביטחון, תוכלו לשקול האם להגדיל את העסק או להמשיך בפעילות משולבת. 

זה לא מסובך לפתוח עוסק מורשה?

אם אתם רוצים לפתוח עסק, ולא אחד מהזעירים, יתכן שאתם קצת מתלבטים לגבי פתיחת עסק מורשה. אז הרשו לנו לומר כי כיום, זה ממש לא מסובך. מס הכנסה ולמעשה רשות המיסים נקטה בגישה מקלה שעוזרת להירשם כעוסק ולקבל מספר עוסק מורשה. במידת הצורך, אפשר לפנות לרואה חשבון שיבצע עבורכם את פתיחת התיקים (במס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי). 

אין לי מושג במיסוי, זה בעייתי?

תחום המיסוי העסקי בישראל אכן מורכב, אבל המורכבות פחות נוגעת לעסקים קטנים. לגבי כל מה שדרוש מעצמאים ועסקים קטנים, אפשר להתחיל לאסוף מידע ברשת ובאתר רשות המיסים. תגלו שם אין ספור דגשים שחלקם לא רלוונטיים כרגע וחלקם בהחלט כן. תוכלו לקרוא הכל על נקודות זיכוי בגין ילד נכה, על המשמעות של הוצאה עסקית מוכרת, מהם מקדמות מס לעסקים ועוד. גם במקרה זה, ניתן להתייעץ עם רואה חשבון, שיכול פשוט לתת לכם את כל הדגשים הרלוונטיים בשבילכם, כעת ותוך כדי ההתפתחות העסקית. 

שמעתי שהרבה עסקים נסגרים, זה מפחיד, לא?

זה לא דבר חדש, שלצד עסקים שנפתחים גם הרבה עסקים נסגרים. אבל גם כשכירים, אף אחד לא מבטיח שלא יגיע גל של פיטורים, נכון? זה באמת מפחיד שיש עסקים שנסגרים, אבל אפשר להתנהל בצורה מסודרת, מחושבת ויסודית, כדי לשפר מאוד את סיכויי ההצלחה של העסק. אל תבזבזו זמן על דברים שאפשר כיום לעשות אונליין, למשל תיאום מס באינטרנט. תוכלו להצטרף לקורס ליזמים צעירים או להצטרף להרצאות ליזמים. אפשר להיעזר ביועצים עסקיים ורואי חשבון, שמלמדים אתכם איך לבסס עסק על סמך תוכנית עסקית, איך מנהלים תזרים מזומנים, איך לעקוב אחר ביצועים עסקיים ואיך לקבוע מדיניות תמחור הגיונית ורווחית. וזכרו – יש תחומים שבהם אפילו עסק חדש יכול להגיע לרווחיות, בתוך חודשים ספורים. 

לא למדתי מנהל עסקים, איך לנהל עובדים?

לא רק מי שלמד מנהל עסקים או היה מפקד בצבא יוכל לנהל עובדים בצורה נהדרת. אם אתה רוצה לצאת לדרך עצמאית וחושב על עסק גדול, יש המון דרכים ללמוד איך לנהל. לדוגמא, ניתן להצטרף לסדנאות למנהלים מתחילים. ישנם מאמנים עסקיים ומנטורים שמלווים יזמים בשיטת אחד על אחד. לנהל עובדים זו אומנות לא פחות מכפי שזה מדע. זה לא פשוט כמו להפעיל מחשבון מע”מ, אבל ניתן להיעזר בספרים שכתבו מיטב אנשי העסקים בנושא זה. 

בגדול, ניהול עובדים יהיה מוצלח כאשר מאצילים סמכויות. צריך לתת לעובדים יחס אישי אך גם יעדים. עובדים שקבלים יעדים וסמכויות, מרוצים מכך וגם משתדלים להשקיע יותר בתפקידם. חשוב לא פחות לנהל יחסי עבודה תקינים, לחתום על חוזה עבודה מפורט מול כל עובד. בנוסף, ניהול המשולב עם תמריצים ובונוסים על הצלחה, מביא עימו תוצאות טובות לעסק. 

לסיכום, מי שבאמת רוצה לצאת לדרך עצמאית, זה קודם כל מחויבות אישית ואופי חזק. מי שיש לו את הרצון, ימצא את הדרך בשילוב מגוון כלים, טכניקות, כלי עזר או אנשי מקצוע שעומדים לשירותכם. היו מוכנים ללמוד, הקשיבו לעצות טובות, עבדו בצורה מסודרת, עם תוכנית עבודה והשקעה מתאימה בשיווק – ותצליחו.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content