פתיחת עוסק פטור בתחילת שנה

5 סיבות לפתיחת עסק בתחילת שנה ולא בסוף שנה

מבחינת הסביבה העסקית, התקופה המתאימה ביותר לפתיחת עסק חדש זו תקופה של גאות בפעילות הכלכלית. יחד עם זאת, כאשר מתנהלים נכון, גם בשנים פחות יציבות בכלכלת המדינה, עסקים יכולים להתחיל לפעול ואף לפרוח. משרד רואי חשבון מוביל מסביר כי ניתן לציין כמה סיבות טובות לכך שעדיף לפתוח עסק בתחילת שנה ולא בסופה.

1 – משום שדיווחים צריך לבצע לאחר סוף שנה

לא משנה מתי פותחים את העסק, תמיד צריך לדווח על כך למס הכנסה. זה נכון לגבי פתיחת עוסק פטור במס הכנסה ממש כפי שזה נכון לגבי חברות ענק. אולם, את הדיווחים המלאים של הנהלת החשבונות, הגשת כל הדוחות, הצגת רווח והפסד, תזרים המזומנים וכל היתר, כל זאת צריך להתבצע לאחר שמסתיימת שנה אזרחית. יזם שפותח עסק לקראת סוף שנה, עדיין יצטרך לבצע את כל הפרוצדורות הללו מול רשויות המס, על כל הטרחה המשתמעת מכך ומבלי שלעסק הייתה כמעט פעילות. לכן, מבחינה זו עדיף להקים את העסק בראשית השנה.

2 – משום שהכנסות ומיסוי מחושבים שנתית

בין אם תפתחו תיק עוסק מורשה בתחילת השנה ובין אם תפתחו את התיק בסופה, ההתייחסות אל ההכנסות ואל המיסוי נעשים ברמה השנתית. מס הכנסה מתייחסים להכנסות שלכם מראשית שנת המס ועד לסופה, לכן יש היגיון מסוים לפתוח עסק בראשית השנה. כך העסק מספיק להתייצב אך גם מדווחים על הפעילות העסקית שמשקפת פרק זמן מקובל מבחינה חשבונאית.

3 – משום שנדרש זמן להעמיד את העסק על הרגליים

כמעט תמיד לוקח לעסק חדש זמן כדי לעמוד על הרגליים. כאשר מתחילים לפעול בתחילת השנה, העסק יכול להספיק להתארגן, להתבסס ולהתייצב. במהלך הזמן הזה אפשר לתכנן צעדי פרסום ושיווק, ניתן אם צריך להגיש בקשת החזר מס לעצמאים עבור שנים קודמות אפילו אם באותו זמן עבדתם כשכירים. לאורך השנה ישנם חודשים שנחשבים לחזקים מבחינה עסקית וישנם חודשים שנחשבים חלשים יותר. עדיף לעסק להרגיש את המציאות, להתמודד עם מחזור עסקי ועונתיות על מנת לפתוח את השנה שלאחר מכן עם תובנות ושיפורים עסקיים ממשיים.

4 – בשביל תוכנית עסקית וייעוץ פיננסי עסקי

מי שימהר לפתוח עסק בסוף שנה ולא ימתין לתחילת השנה שלאחר מכן, עלול לבצע פעולה נמהרת. אנו לא מדברים על פעולה לא חוקית שתגרור ביקורת מס הכנסה בעסק אלא על וויתור בהכנת תוכנית עסקית. גם אם לא ניתן לדבר במונחים מוחלטים, עדיף לעסק לקום לאחר שהוא מבצע צעדים חשובים שיעזרו לו להתבסס טוב יותר, להיערך נכון מבחינת תקצוב, אשראי עסקי והכנת תוכנית עסקית נאותה. בתחילת השנה, לאחר שהעסק הגדיר יעדים, אפיין את פלח השוק, העריך כמה אשראי הוא צריך, מצא בנחת מקום מתאים לקיום העסק והחליט איך לבחור רואה חשבון שילווה את העסק שלו סיכויי ההצלחה עולים במידה ניכרת.

5 – אפקט פסיכולוגי בלתי מבוטל

נבקש להבהיר כי אין שום מניעה חוקית או אחרת לפתוח עסק חדש בכל עת, בתחילת שנה או בסופה. יש עסקים שהוקמו בשלבים שונים של השנה והצליחו וגם להפך. אך מעבר לשיקולים פיננסים, לעניינים כמו פתיחת תיק או טופס תיאום מס, יש גם אפקט פסיכולוגי בלתי מבוטל. להקים עסק זה כמו ללדת ילד. בתחילת שנה, כתקופה של לידה והתחדשות בסביבה האישית והעסקית, יש היגיון פסיכולוגי להקים עסק חדש. בתחילת שנה, ישנם המעריכים שלאנשים יש יותר נטייה להתנסות בדברים חדשים. אם כן, זה גם הזמן של העסק שלכם להיוולד, להתחיל להתבסס ולבנות לעצמו שם ומוניטין.

מרגישים מוכנים לצאת לדרך ולפתוח את העסק החדש שתכננתם לפתוח? אנחנו נשמח ללוות אתכם במשא הזה לקראת הצלחה ושגשוג!

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content