הקמת עסק של אמא עצמאית מאפס

איך להצליח בתור אמא פרילנסרית?

זה לא קל להיות גם אימא במשרה מלאה וגם פרילנסרית, שצריכה לפעמים לרדוף אחרי הפרנסה. ובכל זאת, לא רק שתוכלי להצליח, כל המשפחה תוכל להרוויח מכך. אם תממשי אפילו חלק מהשיטות היעילות הבאות, תחווי הצלחה, סיפוק ושגשוג.

תכנני סדר יום והציבי גבולות

עצמאיות ופרילנסריות חייבות להתנהל בצורה שונה לגמרי ביחס לנשים שהן שכירות. זה לא רק הצעד הטכני בעיקרו, של פתיחת עסק עצמאי במקום לקבל תלוש משכורת. כפרילנסרית, סביר להניח שאת עובדת לא מעט מהבית. לפעמים העבודה גולשת לשעות הפנאי או לשעות שבהן הבטחת לעצמך שתשקיע בילדים. אם עוד לא ביצעת זאת, הקפידו לזכור להציב גבולות. שיהיו גבולות ברורים בין זמן שמושקע בעסק לבין זמן שמושקע בבית. הציבי גבולות לבני משפחה, לגבי הזמן שמיועד לעצמך, זמן לעסק שלך, זמן לילדים וכו’. תכנני מראש את סדר היום שלך, כאשר את משאירה מספיק זמן גם לדברים בלתי צפויים. בצורה כזאת, תצרי סביבך תחושה ואווירה של יציבות. 

נצלי הטבות מס המגיעות לך

כאם לילדים, מגיעות לך הטבות מס שונות. ההטבה המוכרת ביותר נקראת נקודות זיכוי בגין ילדים, אך ייתכן שמגיעות לך הטבות נוספות בעלות משמעות. תוכלו לאסוף על כך מידע ברשת או להתייעץ עם רואה חשבון. ככל שתשתמשי בהטבות מס ביעילות, כך ההכנסה החודשית שלך תגדל, לרווחתך ולרווחת הילדים. 

איך להיות זמינה תמיד?

כבעלת עסק, מותר ואפילו חושב להצהיר על הוצאות מוכרות עבור מס הכנסה. זוהי דרך נהדרת להפחית את נטל המס באופן שוטף. אך בנוסף, זיכרי להיות כמה שיותר זמינה עבור הלקוחות. מכיוון שאת לא יכולה להיות באמת זמינה עשרים וארבע שבע, תוכלו להשתמש בכלים חשובים. למשל, ניתן להיעזר בשירותי הודעות (שירותי מזכירות לעסקים קטנים). כך גם אם את לא יכולה לענות לטלפון, נוצר הרושם ללקוחות שאת יותר זמינה. ברגע שתוכלי, תחזרי לכל לקוח ולקוח. בנוסף, כדאי להתנהל עם כלים של צ’אט, טפסי יצירת קשר מקוונים וכדומה. 

איך שיתופי פעולה חברתיים ועסקיים יעזרו לך?

בשלב זה לא נסביר הכל על מע”מ או מה זה תיאום מס, שכן יש מספיק מידע על כך. מה שכן נרצה זה להמליץ להגדיל את פעילות העסק שלך, על ידי שיתופי פעולה חברתיים. היעזרי בשיתופי פעולה עם אנשים שאת מכירה ועם עמיתים עסקיים. לדוגמא, בכל פעם שחברות תשתפנה פוסט מדליק שלך מפייסבוק או סירטון שלך בטיק טוק או מיו טיוב, את משיגה חשיפה לקהל יעד נוסף. עם יזמיות ובעלות עסקים קטנים שאת מכירה, תוכלו לשתף פעולה על ידי הפניית לקוחות. לדוגמא, תוכלי להמליץ לאנשים על הקוסמטיקאית שלך והיא תוכל להמליץ ולהפנות אלייך, לקוחות בתחום שלך. אולי זה ייראה מוזר ומביך בהתחלה להציע שיתוף פעולה כזה, אבל כבעלת עסק שרוצה להצליח, חשבי על הילדים שלך, על השיפור בהכנסות, על הזכות שלך להתפרנס בכבוד וגם הרבה יותר מזה.  

למה בידול זה חשוב לעסק של אם עצמאית?

הגדירי מה מיוחד בך ובעסק שלך, והעבירי את זה הלאה. זה הרבה יותר חשוב ממה שזה נראה, ונשמח להסביר. נשים רבות מרגישות לא בנוח לתמחר את העסק שלהן בצורה נאותה. כלומר, גברים בתפקידים דומים גובים יותר כסף מלקוחותיהם. הגדירי לעצמך בצורה ברורה מהו הייחוד שבך, מה את נותנת ללקוחות מעבר לסטנדרט. ברגע שיש לך בידול ומיתוג עסקי, תרגישי יותר בנוח לגבות את המחירים הנכונים. עם כלים כמו מחשבון מעמ הפוך תסתדרי בקלות. אבל אחרי שתדלגי מעל המחסום הפסיכולוגי ותגבי מלקוחותייך מחירים רווחיים יותר, תרגישי יותר יציבות, רווחה וביטחון בעסק. 

למה חשוב להקפיד על רמת נוכחות דיגיטלית גבוהה?

שאלי את עצמך כעת, האם הנוכחות הדיגיטלית שלך טובה מספיק? יתכן מאוד שתגלי כי יש הרבה מה לשפר בכך. למשל, אם עדיין אין לך אתר עסקי, כדאי להקים אתר או לפחות דף נחיתה. אפילו כרטיס ביקור עובר לדיגיטל. לקוחות מגיעים כיום לעסק חדש, בעיקר דרך הרשת. אם אין לך עמוד עסקי או שהוא לא פעיל במיוחד, שני זאת. הקמת אתר וניהולו השוטף זה כבר לא עניין יקר כפי שהיה וחבל לוותר על כך. פרסמי מדי פעם פוסטים מעניינים, מועילים, משעשעים. צרי עניין סביב העסק שלך ותראי תוצאות. 

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content