עצות של רואה חשבון מומחה

איך להתנהל נכון מבחינת ראיית חשבון בתור שכיר שרוצה לעבוד גם בתור עצמאי?

שכירים נהנים מתלוש משכורת קבוע, ביטחון תעסוקתי וסוג של שקט בשגרה. לעומת זאת, עצמאים נהנים מכך שהם יכולים להרוויח יותר, בלי בוס על הראש ותוך סיפוק מהגשמה עצמית. לכן, אין פלא שלא מעט שכירים רוצים לעבוד במקביל גם כעצמאים ולהפך. אך צריך לזכור שלהיות עצמאי זה לא רק להיות הבוס של עצמך. להיות עצמאי זאת אומרת להתנהל נכון בנושא הכספים, תזרים מזומנים, הגשת דוחות מס וכל היתר. לפני שאתם שוכרים רואה חשבון במרכז, קבלו כמה דגשים להתנהלות נכונה בתחום הפיננסי והחשבונאי.

הידעתם שבלי תיאום מס תשלמו יותר?

אם יש לכם כמה מקורות הכנסה במקביל, או שצפויים להיות לכם כאלה בקרוב, חשוב שתכירו את המושג תיאום מס. בעזרת רואה החשבון שלכם תוכלו למלא ולהגיש טופס תיאום מס, ועליכם להבין למה זה חשוב. ללא תיאום מס, אתם עלולים לשלם על עבודתכם כשכירים את המס המקסימלי. בעבודה נוספת, אם לא מבצעים תיאום שלוקח בחשבון את כלל ההכנסות, זה אומר שתשלמו יותר מס שכפי שאתם בעצם צריכים לשלם. אגב, ראוי לבצע תיאום לא רק למי שעובד כשכיר וגם כעצמאי. גם מי שעובד כשכיר בכמה מקומות שונים, כדאי לבצע את הפעולה הזאת ויש לחדש אותה מדי שנה.

איזה עסק כדאי להקים מבחינה חשבונאית?

התייעצו עם רואה החשבון לגבי האופן שבו כדאי להגדיר את העסק. רואה חשבון לא יחליט עבורכם האם להקים עסק בייעוץ משפטי או להקים חנות מקוונת או להיות פרינלסרים בתחום התרגום או העריכה הלשונית. אתם צריכים להחליט מהו העסק הכדאי לפי הכישורים והזמן שאותו תרצו להשקיע כעצמאיים. אולם, עם רואה החשבון תרצו להתייעץ איך להגדיר את העסק. למשל, אם הפעילות תהיה בשלב הזה לא גדולה במיוחד, אפשר לשקול פתיחת עוסק זעיר. אולם יש עסקים שעדיף להגדיר בתור עוסק מורשה. אם תזרים המזומנים צפוי להיות גדול למדי, יתכן שעדיף יהיה לפתוח חברה בע”מ או שותפות מוגבלת.

פתיחת תיקים בלי להתרוצץ ובלי להתאמץ – זה אפשרי?

עברו הימים שהם מי שרוצה לפתוח עסק או לעבוד כעצמאי חייב לרוץ למס הכנסה (מה שנקרא כיום – רשות המיסים). ברגע שאתם בוחרים רואה חשבון, הוא יכול לטפל עבורכם בפתיחת תיקים וניהול הקשר השוטף עם מס הכנסה ויתר הרשויות. אם החלטתם שאתם רוצים להיות עוסקים מורשים על מנת שתוכלו לקזז הוצאות מע”מ (לנוחיותכם, ניתן למצוא באתר שלנו מחשבון מעמ נוח לשימוש) על חשבון העסק, המייצג שלכם ימשיך משם עם פתיחת תיק עוסק מורשה במס הכנסה. אם צריך, הוא יטפל גם בתיק ניכויים על מנת שתוכלו להעסיק עובד במשרה מלאה או חלקית לפי הצורך.

איך לקבל כסף ממס הכנסה?

התנהלות נכונה מול מס הכנסה היא לבדוק ולברר שמא שילמתם יותר מדי מס. אולי תתפלאו, אבל זה קורה לשכירים וגם לעצמאים. אם לא מחשבים את הדברים נכונה, אם קובעים מקדמות גבוהות מדי או שבסופו של דבר ההכנסות ירדו (למשל בגלל משברים כגון הקורונה), אפשר להגיש בקשה להחזר. החזר מס לעצמאים מתבצע על ידי רואה החשבון, שיכול לכסות עד שש שנים אחרונות. מלבד זאת, הוא יוכל לסייע לכם להתנהל בצורה כזאת שתשלמו את המס המינימלי האפשרי, בהתבסס על התקנות ועל פקודת מס הכנסה. אחרון חביב, אם תעלו בגורל של פקיד שומה זה או אחר וירצו לעשות לכם ביקורת מס הכנסה בעסק, לא תתמודדו לבד עם כאב הראש הזה. רואה החשבון לצדכם, כאיש מקצוע מיומן ומנוסה בתחומו.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content