הקמת עסק זעיר ופיתוח מתמיד שלו

טיפים שיעזרו לעסק שלכם לשרוד ולהמריא למעלה בתחילת הדרך

יזמות זה מרגש, אין ספק שתסכימו איתנו בעניין הזה. ברגע שאתם מקימים עסק חדש, הכדור בידיים שלכם. הטיפ הראשון ואולי החשוב ביותר, זה שניהול של עסק מחייב עשייה מתמדת. נכון שצריך להכיר כל מה שקשור עם הוצאות מוכרות וכדאי ללמוד על חשיבות תזרים המזומנים, אבל יש משהו הרבה יותר עקרוני. מה שאתם לא תעשו בעצמכם, פשוט לא יקרה. אל תסתמכו על המזל ואל תאמרו יהיה בסדר – צרו את הבסיס לעסק שלכם. כך תחתרו למעלה, ותצליחו.

מה עשיתי היום לטובת העסק?

הרבה בעלי עסקים נשאבים לשגרה של ניהול העסק. הם מטפלים בהרבה עניינים חשובים ושונים, אבל שוכחים בעצם את הבסיס. הבסיס הוא לקדם את העסק, אפילו בתוך זמנים של שגרה ושל עשייה. אל תניחו לעומס של היום יום להפריע לכם. אל תתנו להיבטים טכניים כמו נקודות זיכוי ממס הכנסה או רישום בפנקס הכנסות והוצאות, להשכיח מהם דברים מהותיים. בכל יום, בלי לוותר לעצמכם, בצעו לכל הפחות פעולה אחת שתהיה לטובת העסק. וכאשר אנו מדברים על טובת העסק, אנו מדברים על צמיחה. זה יכול להיות שיחה עם לקוח כדי להבין ממה הוא מרוצה (וממה לא). זה יכול להיות צעד של פרסום, קידום מכירות, חקר שוק ועוד. 

איך לנהל את הזמן, כדי שהזמן לא ינהל אתכם?

יזמים ובעלי עסקים שעשויים להרגיש שחוקים, נוטים לסגור עסקים בעלי פוטנציאל יפה. על מנת שלא תגיעו למצב שבו מהר מאוד סגירת עוסק פטור תהיה על הפרק, הקפידו על ניהול זמנכם בחוכמה. התחילו עם הגדרת משימות, יעדים ולוחות זמנים. וודאו שסדר היום שלכם ברור לכם, אך השאירו זמן (מראש) לטיפול בנושאים לא צפויים. כדי שלא תרגישו מותשים בגלל שהזמן מנהל אתכם ולא להפך, נהלו את זמנכם ותספיקו יותר. 

למה חשוב להכיר טוב יותר את השוק שלכם בשביל שהעסק יצליח?

ללא לקוחות, לאף עסק אין זכות קיום. עסק שמכיר טוב יותר את הלקוחות ואת השוק הרלוונטי, מקבל נקודת פתיחה מעולה ואפשרות להשתפר עוד ועוד. לא משנה מהו התחום העסקי שלכם, תמיד למדו טוב יותר את השוק. היו מעודכנים לגבי מה שהמתחרים עושים, מה שהלקוחות צריכים, חידושים טכנולוגיים ואחרים. תמיד בדקו אילו לקוחות מגיעים אליכם, כך שתוכלו לחשוב על דרכים נוספים, להביא לקוחות נוספים, חדשים. 

איך כלים אינטרנטיים יכולים לעזור לחסוך זמן ניהול עסק?

כדי לחסוך זמן יקר שאותו תוכלו להשקיע בקידום ובביסוס העסק, השתמשו כמה שיותר בכלים מקוונים. למשל, אם צריכים לעשות תיאום מס, עשו זאת אונליין. מלבד עריכת תיאום מס באינטרנט, תוכלו להיעזר באינטרנט לצורך קידום מכירות ושיווק. פנו לספקים ובקשו הצעות מחיר באינטרנט. כך תבחרו הצעות מחיר זולות יותר, מבלי לשרוף שעות ארוכות או ימים. ככל שניתן, בצעו שירות לקוחות אונליין, בעזרת כלים כמו צ’אט עסקי או דף עסקי ברשתות חברתיות. העדיפו פגישות עסקיות בזום. כל הדברים הללו חוסכים הרבה זמן ביחס לשיחות טלפון או לפגישות פנים אל פנים. השתמשו באפליקציות עסקיות חכמות, מחשבון מע”מ הפוך אונליין ואפילו עיצוב לוגו או מיתוג, בעזרת כלים דיגיטליים מקוונים. 

מבצעים ומועדוני לקוחות

הפלטפורמות המקוונות השונות יכולות לאפשר אפילו לעסק חדש וקטן, להצטייר כמו עסק גדול ומשגשג. אך זה לא רק עניין של תדמית חיצונית. כדי לבסס את העסק שלכם, השקיעו במיתוג מקצועי. בנוסף, הקפידו להציע ללקוחות מבצעים וערך מוסף. ניתן להקים מועדון לקוחות, דבר שמבסס את העסק ומקנה חווית לקוח משופרת. לרשימת הלקוחות הקבועים שלכם תוכלו להציע מעת לעת הצעות ערך נוספות. במידת האפשר, הציעו מבצע חבר מביא חבר. לקוחות מרוצים שיקבלו הנחות יפות בתמורה לצירוף חברים, יכולים לתרום המון לעסק שלכם. 

איך לשווק את העסק נכון יותר במאה העשרים ואחת?

ניתן להשיג לקוחות חדשים ולשווק את העסק בעזרת כלים דיגיטליים חכמים. ניתן להקים קמפיינים דיגיטליים, לקדם את האתר בשיטות SEO ובעזרת מקדם אתרים. אפשר לשתף פעולה עם שותפים עסקיים שמקדמים אחד את השני ברשת. אך כדי להשיג תוצאות טובות יותר, כדאי להכיר כלים אנליטיים. ברשת ניתן לקבל נתונים סטטיסטיים לגבי רמת ההצלחה של קמפיינים דיגיטליים. בצורה כזאת תשקיעו את תקציב הפרסום בדרכים היותר יעילות, תוך שיפור מתמיד.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content