רואה חשבון בתל אביב לעסק קטן

האם עוסק פטור צריך רואה חשבון?

האם עוסק פטור צריך רואה חשבון זו אחת השאלות שכל עסק קטן חדש שואל את עצמו. לכאורה, אפשר להניח שעוסק פטור (הנחשב לעסק הקטן ביותר שקיים), לא צריך רו”ח אבל למעשה המציאות פחות חד משמעית. ישנם מצבים שבהם רואה החשבון בהחלט יכול לתרום לעוסק פטור ואף לעזור לו לצמוח.

איזה ערך מוסף רואה חשבון נותן לעוסק פטור?

על מנת להבין באמת האם עוסק פטור צריך רואה חשבון צריך לדעת שעוסק פטור מוגדר כפטור רק לעניין מע”מ בלבד. כפי שמסביר רואה חשבון במרכז, העוסק לא פטור מתשלומי מס הכנסה, הוא נדרש להגיש בסוף שנה את הדוח השנתי. אי אפשר לענות בלא על השאלה האם עוסק פטור צריך רואה חשבון, כל עוד עדיין צריכים לעמוד בהוראות ניהול ספרים, לנהל רישום תקבולים ותשלומים. אמנם ניתן לבצע את כל זה בצורה עצמאית (עד רמה מסוימת), אבל אם אין לכם מושג מאיפה להתחיל אז רואה חשבון יוכל לטפל בכך. כמו כן, הוא יוכל לוודא שאתם מנצלים את מקסימום נקודות הזיכוי המגיעות לכם, בין אם מדובר על נקודות זיכוי לאישה ובין אם מדובר בכל הטבת מס אחרת.

מתי הכי טוב להתחיל להשתמש בשירות של רואה חשבון?

עכשיו אפשר להמשיך עוד יותר לעומק. האם עוסק פטור צריך רואה חשבון זו שאלה שאפשר לחבר לשאלה מתי הכי טוב להיעזר לראשונה ברואה החשבון. במידה ואין לכם ניסיון קודם בפתיחת עסקים. כדאי לפנות אליו אפילו בשלב תכנון העסק, עוד לפני שפותחים אותו. רואה החשבון יכול לשמש עבורכם כיועץ פיננסי לכל דבר, מעבר לכך שהוא גם יפתח עבורכם את התיקים בכל הרשויות, כך שלא תצטרכו לשבור את הראש מול מס הכנסה או ביטוח לאומי. פתיחת עסק עצמאי היא צעד לא פשוט ואם לא תפעלו נכון מול הרשויות, זה עשוי להיגמר בצורה לא מוצלחת. להסתבך עם מס הכנסה בגלל טעות בירוקרטית מחוסר ידע שלכם זה מיותר. 

חוץ מזה, רו”ח יוודא שהכל מתנהל חלק מן ההתחלה. אבל אפילו כל זה לא מספיק כדי לענות עד הסוף על השאלה האם עוסק פטור צריך רואה חשבון. זאת מכיוון שאולי בכלל לא בטוח שהדבר הנכון בשבילכם כרגע יהיה להקים עוסק פטור. רואה החשבון שלכם יוכל לעזור לקבל החלטה, האם אכן להתחיל בתור “פטור” או שאולי להתחיל כעוסק מורשה. אגב, ישנם עסקים שיהיה מה שיהיה, מחויבים להירשם בתוך עוסקים מורשים. זאת אומרת שאפילו אם מחזור המכירות בשנה הראשונה צפוי להיות יחסית נמוך, אנשי מקצוע מסוימים, כך נקבע, מחויבים להירשם מהרגע הראשון בתור עוסקים מורשים. 

למה לא כדאי לחכות עד למעבר לעוסק מורשה בשביל לשכור רואה חשבון?

יש כאלה שסבורים כי השאלה האם עוסק פטור צריך רואה חשבון די מיותרת בשלב הזה. אם אתם רוצים לבצע בעצמכם את כל ניהול החשבונות השוטף וגם להתנהל לבד מול מס הכנסה, זה זכותכם. יחד עם זאת, אם אתם מתכוונים בכל מקרה לבצע בהמשך פתיחת תיק עוסק מורשה במס הכנסה, יש תועלת בעבודה משותפת עם רו”ח כבר מפתיחת העוסק הפטור. אז האם עוסק פטור צריך רואה חשבון? אין חוק שמחייב את זה, אבל טוב שרואה החשבון יכיר אתכם ואת העסק שלכם כמה שיותר מוקדם. זה לא רק שהוא יוכל לסייע לכם עם כל הדוחות, עם העיסוק במקדמות או עם תיאום מס הכנסה. רואה החשבון גם יוכל לעזור עם עצות עסקיות הקשורות להתנהלות פיננסית וניצול נכון (וחוקי) של מקסימום הטבות המס המגיעות לכם.

למה עדיף לתת לרואה חשבון לטפל בהגשת דו"ח שנתי?

לקראת סיום, עוד דבר אחד לגבי השאלה האם עוסק פטור צריך רואה חשבון ולמה לפעמים זה דווקא נחוץ. לערוך דוח שנתי ולהגיש אותו זה לא עניין של מה בכך. הרי עוסקים מורשים, בעלי חברות ואפילו כלכלנים נעזרים ברואי חשבון לצורך הגשת דוח שנתי. הדבר האחרון שכל עצמאי או בעל עסק רוצה, זה להיקלע לביקורת של מס הכנסה, בגלל איחור בהגשת דוח או הגשת דוח לא תקין. כעת, השאלה הבאה המתבקשת היא איך בוחרים רואה חשבון, אבל זה כבר עניין למאמר נפרד בפני עצמו. 

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content