דילוג לתוכן

טיפים שיעזרו לכם למצות את הזכויות שלכם בתור עצמאיים או עצמאיים-שכירים

על פניו נראה כי העולם התאגידי מדביק את המגמה של הגדלת כוח העבודה, משום שעצמאיים או עצמאיים שכירי צפויים להמשיך לתפקד כך לאורך שנים רבות, ויש מי שסבור שלתעשייה הזאת יש עתיד מדהים. ככל שהכמות של בני האדם העצמאיים הולכת וגדלו, כולם סקרנים לדעת מה יידרש להם על מנת להצליח בפועלם. מוטב כי תקראו מן ההתחלה ועד תום המאמר שלפניכם, וכך תוכלו להתמקד בנושא – טיפים שיעזרו לכם למצות את הזכויות שלכם בתור עצמאים או עצמאיים-שכירים…

למה צריך לשכור את שירותיהם של רואי חשבון במרכז?

רואה חשבון במרכז הינו מומחה לפיננסים, שעבר הכשרה מקיפה, תוך כדי כך שהוא הוסמך לתחזק, לנתח או לטפל בכספים של חברות, עסקים, ארגונים או אנשים פרטיים. השירותים הפיננסיים עשויים לכלול עולם ומלואו, בין אם מדובר אודות תכנון פיננסי או ניתוח פיננסי והן היערכות למסים, ובין אם מדובר אודות הנהלת חשבונות באופן שוטף, יצירה של תקציבים ותיאומי בנקים, וכיוצא בזה. הדבר הכי חשוב שצריך להיות בראש סדר העדיפויות שלכם הוא שמירה על מערך הכספים שלכם באופן מאורגן ומסודר. קיום תהלים פיננסיים מקצועיים יאפשר לכם להבין את ההצלחה העסקית שלכם, שתימדד על פי מונחי רווח והפסד, מה שיאפשר לכם לתכנן תכניות או הכנות לפעילות עסקית עם הפנים קדימה. הפחתה של חבות המס מוודאת שתשלמו את סכומי הכסף המדויקים בהתאם לאסטרטגיות המתאימות, על מנת לשמור על הכספים שלכם בנתיב החיובי.

מה בדבר החקיקה הנוכחית לנקודות זיכוי לגברים?

החקיקה הנוכחית בדבר נקודות זיכוי לגבר מתייחסת לנקודות זיכוי במס לאבות עובדים, כאשר האב והאם זכאים ליהנות מנקודת זיכוי במס בכל השנה הנוכחית בגין ילדים בני שש עד שתיים עשרה. הזכאות נאמדת בהטבה של נקודות זיכוי ממס הכנסה, אשר יש ביכולתן להפחית את שיעור מס ההכנסה שהם חבים בו, זכות בסיסית שכזאת נאבדת בשיעור של 2.25 נקודות זכות, כאשר שוויה של הנקודה, נכון לתקופתנו אנו, הינו מאתיים עשרים ושלושה ₪ לחודש, שהינם שווי ערך ל- 2,676 ₪ לכל השנה.

במה חשוב לטפל כשסוגרים תיק עוסק פטור?

מי מבינכם אשר מעוניין לבצע סגירת תיק עוסק פטור, עליו לעדכן את שלושת הרשויות המרכזיות במדינת ישראל – ביטוח לאומי, מע”מ ואף מס הכנסה, כאשר לשלושתן יש להגיש והן לדווח באמצעות כמה מסמכים, כדי שהן יאשרו שהינן מודעות לסגירת תיק העוסק פטור שלכם, וישנו או יחדלו מלגבות ממכם בהתאם את גובה המס. אך לא בזאת תמו המשימות שלכם, כדאי שתתוודעו לעוד כמה מהן, כדלקמן –

  • עליכם לשמור במהלך שבע השנים הבאות את כל פנקסי החשבונות שלכם, באם יזמנו אתכם לדיון ברשות המסים אודות התיק שלכם בשנות פעילות בית העסק שלכם.
  • באם אתם מחזיקים בחשבון בנק עסקי, סגרו אותו מיד, ובאופן הזה לא תצטרכו לשלם עמלות על חשבון שכבר לא פעיל.

כיצד מחשבים מע"מ?

רבים שואלים את עצמם – איך לחשב מע”מ? בתחילת חודש יולי, של שנת 1976, נכנס לתוקפו חוק המע”מ בארץ, בעודו נאמד בשמונה אחוזים. את המע”מ יש לחייב בגין מתן שירותים או עסקאות, שהינו מהווה חלק אינטגרלי מן מערכת המיסוי של מדינת ישראל. וכדי להבין איך בדיוק מחשבים את המע”מ, נמחיש לכם על ידי דוגמה. לוקחים את אחוזי המע”מ, תוך כדי חילוקם במאה, כאשר המע”מ נכון לשנת 2022 בארץ הוא שבעה עשר אחוזים, כי אז מחלקים מאה בשבעה אשר שיוצא 0.17. באם אנו מדגימים עסקה בשווי של מאה ₪, בלי המע”מ, כי אז נכפיל מאה ב- 0.17, שזה יוצא שבעה עשר ₪. נוסיף את שבעה עשר הש”ח שהתקבלו לסכום של העסקה – מאה פלוס שבעה עשר ₪, שווה מאה ושבעה עשר ₪, וזאת כל התורה כולה.

למה ואיך יש לבקש תיאום מס?

כדי להגיש בקשה לתיאום מס, יש לעשות שימוש בטופס 116, שהוא נדרש בעוד הנכם מועסקים בכמה מקומות עבודה, מתוך המטרה של מניעת תשלום מסים מיותרים בעקבות ריבוי של מקומות עבודה. צריך להגיש את הטופס הזה בטרם תום שנת המס, כדי למנוע לקיחת מס מיותר במהלך השנה.