אודות חשבוניות ישראל

הסבר על חשבוניות ישראל

מודל חשבוניות ישראל הוא לא פחות ממהפכה בתחום החשבונאות בישראל. זהו פרויקט מרשים שמביא איתו שינוי עמוק ומשמעותי בדרך שבה עסקים וחברות מנהלים את חשבונותיהם מול רשות המיסים. לאחר סדרת דחיות ועיכובים‚ המערכת החדשה סופית נפתחה בתאריך 5.5.2024. התחלתו של המודל היא עם הקלות רבות ומקנה זמן נוסף לעסקים וחברות להתכונן לשינויים הבאים.

מהו מועד חשבוניות ישראל?

המועד הרשמי להפעלת המודל הוא ה-5 במאי 2024. זהו הזמן שבו המודל יוצא לדרך באופן מלא ורשמי והעסקים והחברות מתחילים להשתמש בו באופן מקיף.

מה קורה למעשה במודל חשבוניות ישראל?

המודל מטרתו להביא לשיפור משמעותי בתהליך הניהול הפיננסי והחשבונאי במדינה. על פי החוק‚ על כל חשבונית בסכום מעל ל-25 אלף ש”ח יש להוסיף מספר הקצאה. ללא שמספר הזה‚ החשבונית לא תזכה לקיזוז המע”מ הנדרש. המטרה העיקרית היא למנוע חשבוניות פקטיביות.

האם הסכום עשוי להשתנות?

הסכום המינימלי הנדרש בשנה הראשונה הוא כ-25 אלף ש”ח‚ אבל כזה יכול להשתנות מדי שנה ולרדת עד לשנת 2028 לסכום של כ-5‚000 ש”ח עם זאת‚ ייתכן ויהיה עדכון נוסף לאחר מכן.

כל אחד יכול להירשם למודל בקלות?

ההרשמה למודל חשבוניות ישראל יכולה להיות יחסית פשוטה‚ בהתאם לסוג העסק והמבנה הארגוני שלו. לעסקים פטורים ולעסקים רשומים וחברות בע”מ עם דירקטור אחד‚ ההרשמה נחשבת פשוטה ויכולה להתבצע באמצעות תהליכים מקוונים.

אבל‚ במקרים מסוימים‚ כמו איחוד עסקים‚ שותפויות וחברות בע”מ עם מספר דירקטורים‚ התהליך יכול להיות מורכב יותר. ייתכן ויהיה נדרש לקיים תהליכים נוספים ולהשלים טפסים מסובכים. במקרים כאלה‚ ייעוץ מקצועי יכול להיות עוזר חשוב בהשלמת התהליך. חתימת עו”ד על טפסים מסוימים נדרשת על מנת להשלים את ההרשמה בהצלחה.

אפשר למצוא מידע נוסף על חשבוניות ישראל באתר פורמס.

משרד רואי חשבון בתל אביב

מידע ליצירת קשר

Skip to content